بلاگ, تتو

چند نوع دستگاه تاتو داریم؟

خرید دستگاه تاتو

دستگاه‌های تاتو انواع مختلفی را شامل می‌شوند که هر کدام دارای کارایی و ویژگی‌های به خصوصی هستند. تنوع بالای محصولات در این زمینه، باعث شده که انواع طراح‌های ظریف و خاص را بتوان در مدت‌زمان کمتری اجرا کرد و نتیجه کار نیز، کیفیت بسیار بالایی داشته باشد. بااین‌حال انتخاب بهترین گزینه میان نوع‌های دستگاه تاتو، می‌تواند کمی چالش‌برانگیز باشد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به معرفی چند مورد از برندها و مدل‌های محبوب که کارایی بیشتری دارند، بپردازیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با نوع‌های دستگاه تاتو

 دستگاه تاتو پن

دستگاه‌های تاتو پن را می‌توان نوع پیشرفته‌تر دستگاه‌های تاتو روتاری یا چرخشی نام برد. همان‌طور که از نام دستگاه تاتو پن مشخص است، ظاهر آن شباهت زیادی به خودکار دارد و به دلیل وزن سبک و اندازه نسبتاً کوچک، به‌راحتی قابل‌حمل است. این دستگاه با استفاده از مکانیزم حرکت خطی کار می‌کند که امکان اجرای خطوط دقیق و صاف را در طول اجرا، فراهم می‌کند.

یکی از قابلیت‌های اصلی انواع دستگاه تاتو پن، امکان استفاده از سوزن‌های مختلف در آن است. با این ویژگی می‌توان دستگاه تتو پن را برای بخش‌هایی مانند ابرو، لب، بدن و… استفاده کرد. علاوه بر این، این دستگاه به دلیل اندازه کوچکی که دارد، به‌راحتی در دست جای می‌گیرد و سرعت کار را تا حد زیادی بالا می‌برد. نوع‌های دستگاه‌های تاتو پن شارژی، قابلیت استفاده به‌صورت 4 تا 5 ساعت مداوم را دارند که باعث کاربرد بیشتر آنها شده است. کاشت رنگ حرفه‌ای، نویز بسیار کم و عدم لرزش، از دیگر ویژگی‌های تاتو پن است.

 دستگاه تاتو میکروبلیدینگ

دستگاه‌های میکروبلیدینگ به طور خاص، برای هاشورزدن، خط انداختن و اجرای تاتو ابرو استفاده می‌شوند. یکی از ویژگی‌های کلیدی که دستگاه‌های تاتو میکروبلیدینگ را نسبت به سایر دستگاه‌ها متمایز می‌کند، دقت آن‌ها است. سوزن‌های ظریفی که به این دستگاه‌ها متصل می‌شوند، به هنرمندان این امکان را می‌دهند که خطوطی بسیار ظریف، شبیه ابروهای واقعی، ایجاد کنند.

علاوه بر این، انواع دستگاه تاتو میکروبلیدینگ کنترل و مانور بسیار خوبی را ارائه می‌دهند. طراحی سبک و ارگونومیک این دستگاه، باعث خستگی دست هنگام اجرای طرح‌های طولانی نمی‌شود. بیشتر دستگاه‌های میکروبلیدینگ به دلیل نداشتن موتور، نیازی به استفاده از برق ندارند که این ویژگی باعث کاهش چشمگیر صدا و لرزش در آنها شده است.

دستگاه تاتو میکروپیگمنتیشن

دستگاه‌های تاتو میکروپیگمنتیشن شباهت زیادی به دستگاه‌های میکروبلیدینگ دارند، با این تفاوت که قدرت خراش در آنها کمی بالاتر است. نوع‌های دستگاه تاتو میکروپیگمنتیشن را می‌توان برای طراحی سایه، هاشورزنی، مژه، خط لب و ابرو استفاده کرد. این دستگاه به دلیل بهره‌مندی از موتور، رنگ تاتو را تا عمق بیشتری وارد پوست می‌کند که روی ماندگاری آن، تأثیر زیادی دارد.

 دستگاه تاتو inkin

برند ژاپنی inkin یکی از بهترین تولیدکنندگان انواع دستگاه تاتو است که محصولاتی باکیفیت و دوام بالا را به بازار عرضه می‌کند. دستگاه‌های تاتو inkin در انواع مختلف پن لاینر و روتاری موجود هستند که می‌توانند تمامی نیازهای شما را در این زمینه برطرف کنند. محصولات این برند معمولاً به دلیل خوش‌دست بودن و هم چنین کیفیت ساخت بالا، میان کاربران محبوبیت زیادی به دست آورده‌اند. دستگاه تاتو پن inkin به دلیل طراحی سبک (وزنی حدود 150 گرم)، بدنه آلومینیومی مستحکم، اندازه کوچک، موتور پرقدرت با دور 15000 RPM و بهره‌مندی از استروک 4 MM، می‌تواند برای طرح‌های ریز و هاشورزنی، انتخاب مناسبی باشند.

در طرف دیگر نیز دستگاه‌های روتاری این برند قرار دارند که به دلیل سبک بودن و عدم ایجاد لرزش، برای انواع طرح‌ها در بخش‌های مختلف بدن می‌توانند استفاده شوند. توجه داشته باشید که محصولات فیک این برند به‌وفور در بازار یافت می‌شود، به همین دلیل هنگام خرید نوع‌های دستگاه تاتو inkin حتماً به اصل بودن آن توجه زیادی داشته باشید.

 دستگاه تاتو وگنر

دستگاه‌های تاتو وگنر از دیگر محصولات باکیفیت در این زمینه هستند که تولید آمریکا بوده و در انواع مختلفی موجودند. انواع مختلف دستگاه پن و روتاری این برند، برای تمامی قسمت‌های صورت و بدن مناسب هستند و کیفیت بسیار بالایی را ارائه می‌دهند. از مزایای خرید دستگاه‌های تاتو وگنر می‌توان به موتور قدرتمند، صدای بسیار پایین، استفاده راحت حتی برای مبتدیان، نگهداری ساده و نیاز کم به تعمیرات، سرعت یکنواخت و همچنین طراحی ارگونومیک، اشاره کرد. انواع دستگاه تاتو وگنر جزو محصولات شناسنامه‌دار و بااصالت در این زمینه محسوب می‌شوند که کیفیت و طول عمر دستگاه را تضمین می‌کنند.

 دستگاه تاتو ورساچ

دستگاه‌های تاتو ورساچ یکی از بهترین محصولات موجود در این زمینه هستند که کیفیت استثنایی، دقت و ویژگی‌های نوآورانه را ارائه می‌دهند. نوع‌های دستگاه تاتو ورساچ با نهایت توجه به جزئیات طراحی شده‌اند و تجربه تاتو حرفه‌ای را هم برای هنرمندان و هم برای مشتریان، تضمین می‌کنند.

انواع مختلفی از دستگاه‌های تتو ورساچ در بازار موجود است که هر کدام برای نوع خاصی از تاتو می‌تواند مناسب باشد. رایج‌ترین انواع این دستگاه‌ها عبارت‌اند از دستگاه‌های روتاری، کویل و تاتو پن دوگانه. دستگاه‌های روتاری عملکردی نرم و بی‌صدا را ارائه می‌کنند و برای طراحی‌های پیچیده و سایه زنی ایده‌آل هستند. دستگاه‌های کویل ضربه‌های قدرتمند و درنتیجه، خراش‌هایی نسبتاً عمیق را ارائه می‌دهند و برای خطوط پررنگ و طرح‌های روی بدن، می‌توانند مناسب باشند. دستگاه‌های تاتو پن دوگانه نیز ویژگی‌های مختلف دستگاه‌های روتاری و کویل را با هم ترکیب می‌کنند و تطبیق‌پذیری بالایی را برای اجرای سبک‌های مختلف ارائه می‌دهند.

دستگاه‌های تاتو ورساچ معمولاً از آلومینیم باکیفیت یا فولاد ضدزنگ ساخته شده‌اند که باعث افزایش دوام و طول عمر آنها می‌شود. علاوه بر این، این دستگاه‌ها امکان تنظیم ولتاژ را نیز دارند که به هنرمندان اجازه می‌دهد سرعت و قدرت دستگاه را بر اساس ترجیحات خود، تغییر دهند.

 دستگاه تاتو مست پرو

از دیگر محصولات باکیفیت در این زمینه می‌توان به دستگاه تاتو پن مست پرو اشاره کرد. این دستگاه‌ها با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها طراحی شده‌اند که کارایی و عملکرد فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند. نوع‌های دستگاه تاتو مست پرو، برای بدن، صورت، ابرو، لب و چشم کاربرد دارند و می‌توانند تمامی طرح‌های موردنیاز مشتری را اجرا کنند.

یکی از ویژگی‌های اصلی دستگاه تاتو مست پرو، باتری پرقدرت آن است. این دستگاه علاوه بر مصرف پایینی که دارد، از یک باتری پرقدرت 1200 میلی‌آمپر نیز بهره‌مند است که اجازه کار بی‌وقفه بیش از 4 ساعت را می‌دهد. همچنین زمان شارژشدن کامل دستگاه نیز 2 ساعت است که در نوع خود، می‌تواند ویژگی مناسبی باشد.

 دستگاه تاتو موزاییک

اگر قصد استفاده از بهترین دستگاه میکروپیگمنتیشن را دارید، دستگاه تاتو موزاییک می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. این دستگاه ساخت آمریکاست و از کیفیت بی‌نظیری برخوردار است. با استفاده از این دستگاه تاتو می‌توانید انواع طرح‌های ظریف و حساس را بدون آسیب رساندن به پوست، باکیفیت بسیار بالایی اجرا کنید.

پک کامل دستگاه تاتو موزاییک شامل قلم تاتو، آداپتور، 4 عدد سوزن، سر پلاک، موتور، انگشتری، پدال و یک عدد روغن مخصوص می‌شود که تمام نیازهای شما برای نگهداری و همچنین اجرای طرح‌های مختلف را برآورده می‌کند. با استفاده از این دستگاه هنگام کار، هیچ‌گونه لرزش و صدایی را مشاهده نخواهید کرد که می‌تواند به تمرکز شما نیز کمک زیادی کند.

از دیگر ویژگی‌های دستگاه تاتو موزاییک می‌توان به قابلیت ضد آب بودن قطعات آن اشاره کرد. این ویژگی به تتو آرتیست امکان می‌دهد که پس از هر بار استفاده، قطعات مختلف دستگاه را به‌خوبی ضدعفونی نماید و به این طریق، از انتقال بیماری جلوگیری کند.

 دستگاه تاتو مست مگی

یکی از نوع‌های دستگاه تاتو پن مست، مدل مگی است که اصلی‌ترین ویژگی آن، قابلیت تنظیم استروک است. این دستگاه قابل‌تنظیم در دو استروک مینیمم و ماکزیمم است که استفاده از آن را هم برای سایه زنی و هم برای لاین زنی، مناسب می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های دستگاه تاتو مست مگی می‌توان به وزن پایین آن (حدود 91 گرم) اشاره کرد که استفاده از آن را به مدت طولانی ایده‌آل می‌کند. این دستگاه خوش‌دست از موتوری ۱۲ ولت بهره می‌برد که سرعتی حدود ۱۲۰۰۰ دور در دقیقه را برای شما فراهم می‌کند. بدنه فلزی کاملاً محکم و همچنین صدای ملایم، از دیگر ویژگی‌های این دستگاه حرفه‌ای است.

توجه داشته باشید که پک این دستگاه، شامل خود تاتو پن و کابل رابط آن می‌شود و منبع تغذیه باید جداگانه برای آن خریداری شود. ترانس‌های مختلف دو خروجی پاور، ال‌ای‌دی مینی، اتمی آرورا ۱ و ۲ و ترانس شارژی، برای این دستگاه می‌توانند مناسب باشند.

 دستگاه تاتو روتاری

دستگاه تاتو چرخشی یا روتاری، یکی از انواع دستگاه‌های تتو است که نسبت به مدل‌های کویل، مزایای بیشتری را ارائه می‌دهد. نوع‌های دستگاه تاتو روتاری با استفاده از یک موتور دوار کار می‌کنند که نیاز به سیم‌پیچ‌های الکترومغناطیسی را از بین می‌برد. استفاده از این نوع موتور باعث می‌شود که لرزش و صدای دستگاه هنگام کار تا حد زیادی کاهش یابد.

کاربرد اصلی دستگاه‌های روتاری، تتو بدن است و برای اجرای تتو صورت مانند ابرو یا خط لب، پیشنهاد نمی‌شود. این دستگاه علاوه بر قدرت بالایی که در عمق نفوذ ارائه می‌دهد، از سرعت مناسبی نیز برخوردار است که می‌تواند زمان اجرای طرح را تا حد زیادی کاهش دهد. همچنین با استفاده از انواع مختلف این دستگاه می‌توان میزان عمق سوزن تتو را باتوجه‌به نوع طرح تنظیم کرد.

 دستگاه تاتو دراگون هاوک

یکی از پرفروش‌ترین نوع‌های دستگاه تاتو در بازار، مربوط به دستگاه تاتو دراگون هاوک می‌شود. این دستگاه تاتو پن به دلیل کیفیت بالای قطعات و بدنه آلومینیومی که دارد، طول عمر و دوام بالایی را ارائه می‌دهد. این دستگاه از انواع سوزن‌های تتو پشتیبانی می‌کند، به همین دلیل برای استفاده در اجرای تتو صورت، خط لب، خط چشم و… می‌تواند مناسب باشد.

یکی از ویژگی‌های دستگاه تاتو دراگون هاوک که آن را در مقایسه با محصولات مشابه، متمایز می‌کند، قابلیت استفاده از آن برای پاک‌سازی پوست است. با قراردادن سوزن پن یا میکرونیدلینگ در این دستگاه، می‌توان از آن برای خدمات پوستی نیز استفاده کرد که نشان از کاربرد بالای این دستگاه دارد.

امکان نصب پدال تتو، قدرت کاشت بالا، موتور قدرتمند و سفارشی، قابلیت تنظیم طول ضربه، قابلیت تنظیم سوزن‌ها بین ۱ تا ۳ میلی‌متر بر اساس ضخامت پوست و همچنین امکان استفاده از دو قلم به‌صورت هم‌زمان، از دیگر ویژگی‌های دستگاه تاتو دراگون هاوک است.

 قلم تاتو دراگون هاوک

قلم تاتو دراگون هاوک به‌عنوان یک دستگاه میکروپیگمنتیشن حرفه‌ای، قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد. مجموعه این دستگاه شامل قلم تاتو، منبع تغذیه، کارتریج Wjx، پدال پا و یک کیف حمل می‌شود که نسبت به قیمت کلی آن، کاملاً ارزش خرید را دارد.

این قلم تاتو از قاب آلومینیومی ساخته شده است که کیفیت قابل‌قبولی دارد به‌راحتی دچار خرابی نمی‌شود. همچنین موتور قدرتمند آن که از سیستم دنده پیشرفته بهره می‌برد، سرعتی حدود ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه را برای سوزن دستگاه فراهم می‌کند. قلم تاتو دراگون هاوک، سازگار با انواع سوزن کارتریج است که کارایی آن را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد. طراحی ارگونومیک و سبک این قلم تاتو، تطبیق‌پذیری بالا، قابلیت تنظیم عمق ضربه، عدم ایجاد لرزش هنگام کار، نصب و استفاده آسان و ایمن، از دیگر ویژگی‌های این محصول است.

 دستگاه تاتو مست تور

یکی دیگر از نوع‌های دستگاه تاتو مست، مدل Tour است که با کارایی دوحالته (با سیم و بدون سیم) برای اجرای تتو صورت، ابرو، لب و خط چشم می‌تواند مناسب باشد. این دستگاه حرفه‌ای با وزن ۱۳۸ گرم و طول ۱۵۳ میلی‌متر، راحتی فوق‌العاده‌ای را برای شما به همراه خواهد داشت و در طول استفاده، مچ دست شما را اذیت نخواهد کرد. همچنین باتری قدرتمند این دستگاه نیز امکان استفاده به مدت 4 ساعت بدون وقفه را فراهم می‌کند که می‌تواند کارایی شما را افزایش دهد.

دستگاه تاتو مست تور را می‌توانید برای میکروبلیدینگ و فیبروز ابرو، میکروپیگمنتیشن لب و حتی تاتو بدن استفاده نمایید. بااین‌حال نیاز به ترانس دستگاه تاتو خواهید داشت. دستگاه تاتو مست tour قابلیت اتصال توسط کابل RCA به ترانس دستگاه تاتو را دارد که کارایی آن را به شکل فوق‌العاده‌ای افزایش می‌دهد. علاوه بر این، با استفاده صفحه کنترل پنل دیجیتال دکمه‌ای این دستگاه، می‌توانید سرعت و ولتاژ آن را کم‌وزیاد کنید.

 دستگاه تاتو کارتریج

آخرین نوع دستگاه تاتویی که قصد معرفی آن را داریم، دستگاه تاتو کارتریج است. این دستگاه‌ها که به قلم تاتو تی نیز معروف‌اند، در سال‌های اول معرفی به دلیل معایبی که داشتند، مانند پرش سوزن حین تاتو، مخاطبان زیادی را جذب نکردند؛ اما با طراحی قلم‌های جدید، این مشکل در مدل‌های به‌روزتر برطرف شد. این دستگاه تاتو باتوجه‌به نوع سوزنی که در آن استفاده می‌شود، برای مژه، خط چشم، سایه، خط لب، هاشورزدن و تتو بدن کاربرد دارد.

خرید دستگاه تاتو

 جمع‌بندی

باتوجه‌به تنوع بالای نوع‌های دستگاه تاتو، آشنایی با مدل‌های آن و برخی برندهای باکیفیت در بازار می‌تواند تأثیر زیادی در انتخاب بهترین دستگاه برای شما داشته باشد. در این مقاله سعی کردیم چند مدل از محبوب‌ترین محصولات این زمینه را که فروش نسبتاً بالایی دارند، معرفی نماییم. درصورتی‌که قصد خرید دستگاه تتو را دارید، می‌توانید به بخش فروشگاه وب‌سایت رخ سازان مراجعه نمایید.

سوالات متداول

لرزش و صدای دستگاه تاتو چگونه باید باشد؟

لرزش دستگاه تتو باید به گونه‌ای باشد که کنترل آن را مشکل نکند و مشکلات پوستی برای مشتری ایجاد ننماید. علاوه بر این، برای سایه زدن و اجرای طرح‌های دقیق نیز باید مناسب باشد. صدای دستگاه نیز باید به‌اندازه‌ای باشد که قابل‌شنیدن باشد و فضای آرامی را برای مشتری ایجاد کند. علاوه بر این صدای پایین دستگاه کمک زیادی به تتو آرتیست برای کنترل بهتر کار می‌کند.

عوامل مؤثر بر افزایش طول عمر دستگاه‌های تاتو چیست؟

کیفیت قطعات و مقاومت در برابر خوردگی، شیوه‌های نگهداری، روغن کاری منظم، تمیزکردن مرتب دستگاه، استفاده از منبع برق با ولتاژ ثابت و کاهش تعداد دفعات استفاده، از عواملی هستند که روی طول عمر بیشتر دستگاه تاتو تأثیر گذارند.

جدیدترین دستگاه تاتو بدن چیست؟

جدیدترین دستگاه‌های تاتو بدن شامل دستگاه تاتو ابل، دستگاه تاتو استیگما، دستگاه تاتو ابل ارمور، دستگاه تاتو بدن پن، دستگاه تاتو بایوتاچ و دستگاه تاتو بدن گان می‌شوند. با سفارش این محصولات از انواع فروشگاه خرید دستگاه تاتو، می‌توانید کیفیت و طول عمر دستگاه خود را تضمین نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *