بلاگ, تتو

تفاوت دستگاه تاتو حرفه ای با دستگاه تاتو مبتدی

دستگاه تاتو حرفه ای

وجود انواع مختلف دستگاه تاتو باعث شده که بسیاری از افراد، علاقه بیشتری به این هنر پیدا کنند و چه به‌عنوان تتو آرتیست و چه به‌عنوان مشتری، از طرح‌های مختلف آن بهره‌مند شوند. با استفاده از انواع دستگاه‌های تاتو، می‌توان طرح‌های ظریف و پیچیده که سختی زیادی هنگام اجرا دارند را به‌راحتی و در زمان کمتری اجرا کرد. بااین‌حال میزان تسلط تتو آرتیست نیز در این مورد اهمیت زیادی دارد. افراد باتجربه معمولاً نیاز به استفاده از دستگاه تاتو حرفه ای دارند و افرادی که به‌تازگی وارد این حرفه شده‌اند، باید از دستگاه‌های معمولی‌تر استفاده کنند.

دستگاه تاتو برای افراد مبتدی

افرادی که به‌تازگی وارد این حرفه شده‌اند، باید از دستگاه‌های به خصوصی استفاده کنند تا میزان تسلط بیشتری روی کار داشته باشند. انتخاب دستگاه تاتو برای افراد مبتدی نیازمند درنظرگرفتن ویژگی‌ها و مشخصات مختلفی است که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

مناسب برای پوست‌های مصنوعی

افراد مبتدی معمولاً برای شروع به کار، در ابتدا روی پوست‌های مصنوعی طرح‌های خود را ایجاد می‌کنند. مسلماً بافت و ضخامت پوست‌های مصنوعی تفاوت‌های زیادی با پوست مشتری دارد؛ برای مثال پوست‌های مصنوعی معمولاً ضخیم و زخمت تر هستند و اجرای کار در آنها، به ظرافت کمتری نیاز خواهد داشت. به همین دلیل دستگاه تتویی که برای این کار استفاده می‌شود، باید ویژگی‌های به خصوصی داشته باشد روی مواد ضخیم، کاربرد بالایی داشته باشد.

این دستگاه‌ها معمولاً فشار بیشتری را روی پوست ایجاد می‌کنند از طرفی، قدرت مانور کمتری نسبت به انواع دستگاه تاتو حرفه ای را ارائه می‌دهند. این دستگاه‌ها معمولاً از مواد پلاستیکی یا فلزات کم‌عیار ساخته می‌شوند و طول عمر بالایی ندارند. همچنین به دلیل استفاده روی پوست‌های مصنوعی، نکات ایمنی و بهداشتی در آنها کمتر رعایت شده است.

قیمت پایین‌تر

از دیگر ویژگی‌های دستگاه تاتو برای افراد مبتدی، قیمت پایین‌تر آن نسبت به مدل‌های پیشرفته و حرفه‌ای است. این دستگاه‌ها به دلیل استفاده از مواد درجه‌دو، معمولاً از قیمت کمتری برخوردارند که روی طول عمر آنها نیز تأثیر می‌گذارد. باتوجه‌به تسلط پایین افراد مبتدی، ممکن است آسیب‌های مختلفی هنگام تتو زدن به دستگاه وارد شود. به همین دلیل برای کاهش هزینه‌ها، توصیه می‌کنیم که از دستگاه‌هایی با قیمت پایین‌تر استفاده نمایید.

وزن کم

یکی از نکاتی که هنگام خرید انواع دستگاه تاتو حرفه ای یا مبتدی باید به آن توجه شود، وزن دستگاه است. استفاده طولانی‌مدت از این دستگاه باعث ایجاد فشارهای مختلفی روی مچ دست هنرمند می‌شود. افراد حرفه‌ای که عادت به زدن طرح‌های ظریف و طولانی را دارند، معمولاً با این فشار کنار آمده و از تکنیک‌های مختلفی برای کاهش آن استفاده می‌کنند. این مورد در افراد مبتدی وجود ندارد و فشار وارد شده ممکن است مشکلات مختلفی را برای آنها به جود آورد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم هنگام خرید دستگاه تاتو برای شروع، حتماً محصولاتی که وزن کمتری دارند را انتخاب نمایید.

دستگاه‌های تتویی که با ارگونومی مناسب طراحی شده‌اند، هرچند فشار وارد شده به مچ دست را تا حد زیادی کاهش می‌دهند، اما معمولاً از قیمت بالایی برخوردار هستند؛ به همین دلیل خرید آنها برای افراد مبتدی توصیه نمی‌شود.

تنظیمات محدود

یکی دیگر از ویژگی‌های انواع دستگاه‌های تتو که برای افراد مبتدی باید خریداری شود، تنظیمات محدود آنهاست. افراد مبتدی در مرحله اول، باید نحوه دست‌گرفتن قلم تاتو و نحوه استفاده از آن را بیاموزند؛ به همین دلیل ویژگی‌هایی مانند تنظیم سرعت، سایه زنی، تعویض سوزن‌های مختلف و… برای این افراد نه‌تنها سودی ندارد؛ بلکه ممکن است باعث گیج شدن آنها شود و روند یادگیری را مشکل کند.

بهترین برند دستگاه‌های تاتو برای افرادمبتدی

  • دستگاه 14 ولت تاتو ورساچ
  • دستگاه تاتو چهار چراغ پيچی
  • دستگاه تاتو 12 ولت پيچی
  • ستگاه تاتو پن راکت 2
  • دستگاه تاتو پن ابل

دستگاه تاتو پیچی ورساچ 14 ولت، از بهترین دستگاه ها برای افراد مبتدی

دستگاه  تاتو برای افراد حرفه ای

برای افراد حرفه‌ای که سابقه طولانی‌مدتی در اجرای طرح‌های ظریف و پیچیده دارند، خرید دستگاه تاتو باید مطابق با نکات دیگری انجام شود. این دستگاه‌ها باید از کیفیت ساخت بالایی برخوردار باشند و تنظیمات مختلفی را در اختیار هنرمند قرار دهند. در ادامه به بررسی ویژگی‌های این مدل از دستگاه‌های تاتو می‌پردازیم.

سرعت قابل‌تنظیم

دستگاه‌های تاتو قدیمی یا ساده‌تر، به دلیل اینکه آسیبی به پوست وارد نکنند، معمولاً از سرعت آهسته‌ای برخوردارند. بااین‌حال دستگاه‌های حرفه‌ای و پیشرفته که جدیداً تولید شده‌اند، سرعت‌های مختلفی را به تتو آرتیست ارائه می‌دهند. این محصولات به دلیل بهره‌مندی از موتور قدرتمند، توان بیشتری را ارائه می‌دهند که تنظیمات مختلف سرعت را فراهم می‌کند. با این کار، تتو آرتیست می‌تواند طرح‌های نسبتاً ساده‌تر که نیاز به ظرافت کمتری دارند را با سرعت بیشتری ایجاد کند.

امکان تعویض سوزن

از دیگر ویژگی‌های دستگاه تاتو حرفه ای، قابلیت تعویض سوزن در آنهاست. دستگاه‌های پیشرفته معمولاً امکانات مختلفی را در اختیار هنرمند قرار می‌دهند که با استفاده از آنها، می‌توان انواع طرح‌ها را اجرا کرد. ویژگی تعویض سوزن تاتو یکی از این موارد است که امکان سایه زنی، پرکردن و ایجاد طرح‌های ظریف را ممکن می‌سازد.

دستگاه‌های پیشرفته، مجهز به سوزن‌های مختلفی هستند که به هنرمندان امکان می‌دهد عمق و سرعت نفوذ سوزن به پوست را کنترل کنند. این سطح از دقت، ایجاد خطوط و سایه زنی دقیق را تضمین می‌کند و منجر به ایجاد طرح‌های بسیار دقیق می‌شود.

طراحی ارگونومیک

از دیگر ویژگی‌هایی که یک دستگاه تاتو پیشرفته باید داشته باشد، راحتی استفاده از آن یا طراحی ارگونومیک آن است. اجرای طرح‌های پیچیده تتو نیاز به حرکات تکراری در مدت‌زمان طولانی دارد که می‌تواند منجر به خستگی و حتی آسیب‌های مختلفی مانند سندرم تونل کارپال، در درازمدت شود. طراحی ارگونومیک دستگاه باعث می‌شود که فشار روی ماهیچه‌های دست و مچ تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

صدا و لرزش کم

از دیگر ویژگی‌های دستگاه تاتو حرفه ای، میزان صدا و لرزش پایین آن است. نویز پایین باعث می‌شد که تمرکز هنرمند هنگام اجرای طرح‌های پیچیده که نیاز به زمانی طولانی دارند، به هم نریزد. علاوه بر این میزان نویز پایین، باعث می‌شود که اضطراب مشتری هنگام اجرای کار تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

به طور مشابه، ارتعاش کم دستگاه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا مستقیماً روی کیفیت کار تأثیر می‌گذارد. لرزش بیش از حد دستگاه می‌تواند باعث حرکات غیرارادی در دست هنرمند شود که منجر ایجاد به خطوط ناهموار و نامرتب خواهد شد. علاوه بر این میزان لرزش پایین، ناراحتی‌های ایجاد شده روی پوست مشتری را تا حد زیادی کاهش می‌دهد که باعث افزایش رضایت آنها از کیفیت کار خواهد شد.

کیفیت ساخت بالا

ویژگی مهمی که تمامی دستگاه‌های حرفه‌ای تاتو باید داشته باشند، کیفیت ساخت بالای آنهاست. استفاده از فلزات باکیفیت بالا مانند فولاد ضدزنگ یا آلومینیوم در ساخت بدنه، باعث دوام و پایداری طولانی‌مدت این دستگاه‌ها خواهد شد. علاوه بر این سوزن دستگاه‌های پیشرفته تاتو اغلب از فولاد ضدزنگ ساخته می‌شود که مقاومت بالایی در برابر خوردگی و حفظ عملکرد را ارائه می‌دهد.

ویژگی‌های بهداشتی و ایمنی

دستگاه تاتو حرفه ای معمولاً به دلیل قیمت بالایی که دارند، برای تمامی طرح‌های پیچیده استفاده می‌شوند که ممکن است روی انتقال بیماری در مشتریان، تأثیر داشته باشند. به همین دلیل تمامی این دستگاه‌ها از ویژگی‌های بهداشتی مناسبی باید برخوردار باشند. قابلیت استریل کردن تمامی قطعات پس از استفاده، امکان روان‌کاری و همچنین قابلت استفاده از سوزن‌های یکبار مصرف، از ویژگی‌های اصلی انواع دستگاه تاتو حرفه ای در این زمینه است.

قیمت دستگاه

قیمت دستگاه نیز تا حد زیادی، حرفه‌ای بودن یک دستگاه تاتو را مشخص می‌کند. دستگاه‌های پیشرفته به دلیل استفاده از قطعات باکیفیت، شهرت برند و ویژگی‌ها و امکانات مختلف، قیمت بیشتری نسبت به دستگاه‌های معمولی دارند. بااین‌حال قیمت دستگاه تاتو حرفه ای نیز ممکن است با یکدیگر تفاوت زیادی داشته باشد که اصلی‌ترین دلیل آن، استفاده از دستگاه تاتو حرفه ای برای بخش خاصی از بدن است. برای مثال انواع دستگاه تاتو بدن حرفه ای ممکن است قیمت بیشتری نسبت به دستگاه‌های تاتو ابرو که معمولاً کوچک‌تر هستند، داشته باشند.

بهترین برندهای دستگاه تاتو حرفه ای

  • دستگاه پن راین شارژی
  • دستگاه تاتو پن p4 EZ
  • دستگاه تاتو بدن کیس آف دراگون
  • دستگاه تاتو مست Mast P10
  • دستگاه تاتو پن راكت 6 مکس
  • دستگاه ميكروپيگمنتيشن ٢ سر

دستگاه پن راین شارژی، از انواع دستگاه تاتو حرفه‌ای

جمع‌بندی

خرید دستگاه تاتو نیازمند توجه به نکات و موارد مهمی است و نمی‌توان بدون داشتن اطلاعات کافی، اقدام به آن نمود. یکی از این موارد که از اهمیت بالایی برخوردار است، انتخاب دستگاه برای افراد حرفه و مبتدی است. خرید بهترین دستگاه تاتو برای شروع که مناسب افراد مبتدی است، باید با معیارهای متفاوتی نسبت به خرید دستگاه تاتو حرفه ای صورت گیرد که در این مقاله، به بررسی کامل آن‌ها پرداختیم. برای دریافت مشاوره‌های تخصصی در خصوص خرید بهترین برند، می‌توانید با کارشناسان فروش مجموعه رخ سازان در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *