بلاگ

کاشت ناخن یا ژلیش ؟

کاشت ناخن یا ژلیش ؟

راه‌ های زیادی برای زیباتر کردن ناخن‌ ها وجود دارد. مانند لمینت، کاشت ناخن یا ژلیش. خود این روش‌ها به مورد های دیگری هم تقسیم می‌شوند و شامل انواع متفاوتی می باشند. اما پر طرفدارترین راه برای زیبایی ناخن‌ها به طور کلی کاشت ناخن یا ژلیش اند و طرفداران زیادی هم دارند.

برخی از خانم‌ ها علاوه بر این که تفاوت بین کاشت و ژلیش و لمینت را نمی‌دانند، در انتخاب بین آن‌ ها هم دچار تردید شده و نمی دانند کدام یک برای ناخن هایشان مناسب ‌تر است.

کاشت ناخن یا ژلیش

ژلیش ناخن چیست؟

پس از اکستنش، لیفت مژه و کاشت ناخن، یکی از تکنیک های بسیار جذاب در طراحی استایل بانوان خوش سلیقه، ژلیش ناخن است. ژلیش ناخن، همان لاک کلاسیک می باشد که با اکریلیکِ ژل مانند قاطی شده، و یک لاک موقت محسوب می شود. گاهی اوقات کارایی و دوام بیشتری حتی از لاک دائمی دارد.

اسم این محصول لاک ژل GEL POLISH می باشد که نام برند محصول است و عموم افراد آن را ژلیش می دانند. لاک ژل ها به طور معمول در سه مرحله روی ناخن ها انجام می شوند: ژل بیس، ژل رنگی و تاپ ژل. کاشت ناخن یا ژلیش برای ناخن هایی که طبیعی اند استفاده می شود، اما برخی اوقات روی ناخن های کاشت نیز قابل استفاده خواهد بود.

این روش در مقایسه با لاک معمولی، نیازمند زمان و هزینه بیشتری است و یکی از مزیت آن این است که در هنگام شستشوی ظروف یا قرار گرفتن در معرض مواد شوینده یا شیمیایی، لاک بسیار سریع تغییر حالت می ‌دهد اما ژلیش مقاومت بهتری نسبت به آن داشته و در کوتاه مدت به ترک خوردگی و شکستگی دچار نخواهد شد.

ژلیش ناخن در مدت زمان کمی خشک شده و خلاف لاک ناخن که مجبورید مدت زمان زیادی منتظر باشید تا خشک شود، به زمان نیاز ندارد. ژلیش بعد از مدت حدودا یک دقیقه زیر نور لامپ های ال ای دی قرار گرفته و کاملا خشک می‌شود و نگرانی بابت خراب شدن آن نیست. ژلیش هنگام انجام کار های روزانه ترک نمی خورد و لب پر نخواهد شد. لاک ژل نیازمند به دستگاه UV است. در نتیجه ژلیش با استون ها پاک نمی شود.

کاشت ناخن یا ژلیش

 

کاشت ناخن چیست؟

کاشت ناخن یا ژلیش را نباید باهم اشتباه بگیریم و این گزینه دارای مراحلی است که حتما باید توسط آرایشگر های با تجربه صورت بگیرد. کاشت ناخن در واقع نوعی آرایش و تزئین ناخن می باشد که در آن ناخن مصنوعی به صورت ماندگار و برای مدت طولانی روی ناخن های طبیعی شما چسبانده می‌ شود.

کاشت ناخن با انواع ناخن های مصنوعی بی ‌رنگ یا قرمز، صورتی و اکلیلی که موجود در بازارند تفاوت دارد. زیرا این ها گزینه‌ های موقت با چسب ‌های معمولی ناخن اند. برای کاشت ناخن در واقع سطح ناخن با استفاده از سوهان های برقی تراشیده می ‌شود تا وقتی که لایه ی خیلی نازکی از ناخن باقی بماند.

دلیل انجام این کار این است که زیر موادی که استفاده می شود، برجستگی باقی نمانده و ناخن ها طبیعی ‌تر به نظر برسند. هر چقدر یک کاشت ناخن برجستگی کمی داشته باشد و طبیعی ‌تر به نظر برسد، به ناخن طبیعی نزدیک ‌تر و شبیه تر بوده و کاشت خوبی انجام گرفته است. در نتیجه یک کاشت خوب در کنار ظرافت و زیبایی خود باید استحکام و دوام بالایی نیز داشته باشد.

کاشت ناخن یا ژلیش

تفاوت کاشت ناخن یا ژلیش

ژلیش ناخن برای افرادی مناسب است که با کاشت ناخن مشکل دارند و در واقع داستان کاشت ناخن یا ژلیش فرق می کند. کاشت ناخن استفاده از ابزارالات متفاوتی است که برای افزایش طول و عرض ناخن ها و فرم دهی های مختلف و مناسب به آن ها انجام می شود.

اما ژلیش، کاشت ناخن نیست و در واقع بخش کوچکی از خدمات کاشت ناخن به حساب می آید که خانم هایی که با کاشت و نگهداری آن مشکل دارند از خدمات ژلیش ناخن استفاده می کنند. در واقع یک نوع لاک موقت می باشد که دوام آن از لاک های معمولی بیشتر است.

در کاشت ناخن ها ماده ای از جنس پلاستیک یا پودر های فشرده شده روی ناخن قرار گرفته و سبب بلند تر شدن و ضخیم تر شدن ناخن می شود؛ در صورتی که ژلیش همان لاک معمولی است که فقط با مواد ژل مانندی استحکام گرفته و مستقیما روی همان ناخن های طبیعی اعمال می شود.

هزینه کاشت ناخن یا ژلیش در سالن های آرایشی تفاوت دارد؛ اما کاشت ناخن هزینه ی بیشتر و تقریبا نزدیک به دو برابر هزینه ی مربوط به ژلیش ناخن دارد.

کاشت ناخن بیشتر مناسب افرادی است که ناخن های بسیار کوتاهی دارند و دنبال ناخن های بلند تر و ضخیم تر هستند، ژلیش ناخن نیز مناسب افرادی است که دنبال طراحی و تزئین های مختلفی روی ناخن های خود هستند. اما باید توجه کنیم که استفاده از روش های زیبا سازی ناخن، از جمله کاشت ناخن یا ژلیش به صورت مستقیم با سلامت افراد در ارتباط است و باید مراقبت و تقویت ناخن ها در الویت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *