کاشت ناخن

معرفی لوازم کاشت ناخن با کاربرد آن ها

لوازم کاشت ناخن

از مهمترین اقداماتی که هر فردی در ابتدا برای راه اندازی یک سالن آرایشی ناخن باید انجام دهد، آشنایی با محصولات ناخن و همچنین اطلاع از کاربردهای آن‌ها است. در واقع دانستن و استفاده از لوازم کاشت ناخن توسط ناخن کار، می‌تواند همیشه او را به عنوان ناخن‌کار با‌تجربه‌ و همچنین حرفه ای، که اکثر مشتری‌ها به دنبال آن هستند، تبدیل کند. اما اگر شما جزء افرادی هستید که به تازگی دوره آموزش وسایل کاشت ناخن را گذرانده اید، می‌توانید با مطالعه این مطلب با انواع لوازم کاشت ناخن و همچنین کاربرد های آن‌ها، آشنا شوید. همراه ما باشید.

لوازم کاشت ناخن

لوازم کاشت ناخن

لیست کامل وسایل کاشت ناخن

تجهیزات و لوازم کاشت ناخن دارای تعدادی عنصر اصلی و جانبی می‌باشد که بسته به نوع کاشت ناخن به‌صورت حرفه ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. کاشت ناخن معمولا به دو صورت با پودر و با ژل انجام می‌شود که عبارتند از:

مواد لازم برای کاشت ناخن با پودر

ضد قارچ

ضد قارچ یکی از مهم‌ترین لوازم کاشت ناخن است که هر ناخن کار باید آن را همراه خود داشته باشد. از محلول ضد قارچ، در زمان کاشت ناخن برای جلوگیری از ایجاد قارچ زیر ناخن استفاده می‌شود. در صورتی که در زمان کاشت، ناخن فرد دچار قارچ شود، برای درمان آن می‌توانید از محلول تیمول نیز استفاده کنید.

پرایمر

از دیگر لوازم کاشت ناخن با پودر، می‌توان به پرایمر اشاره کرد. این محلول دارای خاصیت چسبندگی بوده و بین ناخن و مواد از آن استفاده می‌شود. به طور کلی محلول پرایمر دارای 3 نوع مختلف اسیدی، اسید متوسط و همچنین غیر اسیدی است. لازم است بدانید که هر چقدر میزان اسید موجود در پرایمر ناخن بیشتر باشد، سوزن دست بیشتر شده و چسبندگی ناخن بالا می‌رود. توجه داشته باشید که اگر دارای پوست حساسی هستید، استفاده از پرایمرهای اسیدی باعث سوزش دست‌هایتان خواهد شد.

پرایمر ناخن

پودر کاشت ناخن

پودر کاشت، یکی دیگر از لوازم کاشت ناخن است که از آن برای تولید مواد ناخن استفاده می‌شود. پودرهای کاشت ناخن دارای رنگ‌های متنوعی (صورتی، هلویی، سفید و رنگ شفاف) هستند و از ترکیب موادی همچون پودر و محلول لیکوئید تهیه می‌شوند. شما می‌توانید در وب سایت رخ سازان، قیمت پودر کاشت ناخن را مشاهده کرده و با بررسی آن‌ها، بهترین پودر را خریداری نمائید. انواع پودر کاشت ناخن عبارتند از:

  • پودر کاشت صورتی یا پینک: یکی از انواع پودر کاشت ناخن است که در حالت خشک به رنگ صورتی است. اما اگر این پودر را با لیکوئید ترکیب کنید، رنگ آن کم رنگ تر می‌شود. از پودر کاشت صورتی معمولا برای کاشت‌های ساده استفاده می‌شود، چرا که این پودر به دلیل پوشانندگی کم، سطح زیرین خود را به طور کامل نشان می‌دهد.
  • پودر کاشت کریستالی: نوع دیگری از انواع پودر کاشت ناخن است که قبل از ترکیب با مواد کاشت رنگ سفید دارند و پس از ترکیب با مواد کاشت ناخن، حالت شیشه ای می‌گیرند. پودر کاشت کریستالی همانند پودر کاشت صورتی، پوشانندگی کمی دارد و سطح زیرین را به طور کامل نشان می‌دهد.
  • پودر کاشت کاور: پودر کاشت کاور، در واقع نوعی از انواع پودر کاشت ناخن است که دارای سه نوع رنگ صورتی، هلویی و همچنین کرم است. این نوع پودر، به صورت کامل سطح ناخن را کاور می‌کنند، به طوری که چیزی از سطح ناخن دیده نمی‌شود. پودر کاشت کاور حتی پس از ترکیب با لیکوئید هم غیر شفاف می‌شوند. یکی از کاربردهای پودر کاشت ناخن هلویی، در کاشت گریم می‌باشد.
  • پودر کاشت رنگی: این نوع پودر کاشت از محبوب ترین نوع پودر می‌باشد که دارای رنگ‌های مختلفی نظیر سفید، آبی، بنفش، هلویی، زرد، سرخابی و همچنی سبز می‌باشد. علاوه بر این پودرها به دو نوع پودر اکلیلی و سرامیکی تقسیم می‌شوند. از بهترین رنگ‌های پودری ناخن که هم ماندگاری بیشتری دارند و هم از قیمت مناسبی برخوردارند، می‌توان به NICOLE DIARY Starting Kit، Honey Joy Dipping Powder Kits، ZABB Dipping Powder Nail Kit و… اشاره کرد.

پودر کاشت ناخن

محلول لیکوئید

یکی از مواد و لوازم کاشت ناخن که بر روی کیفیت کار تاثیر گذار است، محلول لیکوئید است. این محلول که دارای بویی آزار دهنده ای است، با پودر کاشت ناخن ترکیب شده و ناخن را می‌سازد. در بازار این محلول با قیمت‌های متفاوتی ارائه می‌شود. توصیه می‌کنیم که در زمان خرید لیکوئید، سعی کنید از لیکوئیدهای ارزان قیمت خریداری نکنید، چرا که علاوه بر شکننده بودن، سبب زردی ناخن‌ها می‌شوند.

محلول لیکوئید

تاپ کات یا تاپ شاین

اکثر ناخن کاران برای مقاومت و زیبایی کار خود، از تاپ کات و یا تاپ شاین که از لوازم کاشت ناخن به شمار می‌روند، استفاده می‌کنند. تاپ کات همچون لایه ای محافظ درخشان اما بی رنگ است که بر روی هر نوع کاشت پودر، کاشت ژل و یا ژلیش ناخن استفاده می‌شود. لازم است بدانید که تاپ کات‌ها دارای انواع مختلفی می‌باشند که هر یک از آن‌ها مخصوص یک نوع کاشت انجام می‌شود. برای مثال اگر از تاپ کاتی که بر روی کاشت پودر استفاده می‌کنید، بر روی ژلیش ناخن استفاده کنید، نتیجه مطلوب را بدست نخواهید آورد.

تاپ کات یا تاپ شاین

مواد لازم برای کاشت ناخن با ژل

ضد عفونی یا محلول ضد قارچ

این نوع محلول از لوازم کاشت ناخن با ژل است که در بالا به آن به طور کامل پرداخته‌ایم.

باندر ژل

باندر ژل در واقع همانند پرایمر در کاشت ناخن با پودر است که برای چسبندگی بین ژل و ناخن استفاده می‌شود. این محلول تنها تفاوتی که با پرایمر دارد، چسبندگی بیشتر آن نسبت به پرایمر است که برای خشک شدن آن نیز بایستی از دستگاه UV-LED استفاده کنید.

ژل اصلی کاشت

از ضروری ترین لوازم کاشت ناخن، می‌توان به ژل کاشت اشاره کرد. یکی از تفاوت‌های کاشت ناخن با ژل با کاشت ناخن با پودر، عدم استفاده از لیکوئید است. در این نوع کاشت به جای استفاده از محلول لیکوئید، از ژل کاشت که مواد اصلی کاشت است، استفاده می‌شود. اگر چه قیمت کاشت ناخن با ژل نسبت به قیمت کاشت ناخن با پودر بیشتر است، اما این نوع کاشت سالم تر می‌باشد.

ژل اصلی کاشت ناخن

ابزار جانبی کاشت ناخن

علاوه بر لوازم کاشت ناخن که در ابتدا بیان شد، هر یک از انواع کاشت ناخن به ابزارهایی مخصوص نیاز دارند که هر کدام با عملکرد مختص خود، کار کاشت را برای ناخن کار راحت تر و با کیفیت تر می‌کنند. از اصلی ترین ابزار کاشت ناخن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قلم موی کاشت: از مهمترین لوازم کاشت ناخن که ناخن کار بدون آن نمی‌تواند کار خود را انجام دهد، قلم مو می‌باشد. قلم موی کاشت دارای انواع مختلفی همچون قلم‌های سرتخت باریک و گرد و همچنین پهن سموری است.
  • نیپر یا گوشت گیر: از جمله ابزاری است که از آن برای پاکسازی کوتیکول و همچنین گرفتن پوست‌های اضافی دور ناخن استفاده می‌کنند. اما لازم است بدانید که استفاده بیش از حد از کوتیکول‌ها، سبب می‌شود که ناخن مورد نظر دچار عفونت و آسیب و همچنین خونریزی شود.
  • تیپ‌های مخصوص کاشت: تیپ نیز یکی از لوازم کاشت ناخن است که همان ناخن مصنوعی است. با این تفاوت که از این ابزار به عنوان پایه روی ناخن‌های کوتاه استفاده می‌شود که با استفاده از چسب مخصوص به ناخن چسبانده شده و سپس مواد کاشت ناخن قرار می‌گیرد.
  • کاتر: یکی دیگر از لوازم کاشت ناخن به شمار می‌رود که از آن برای بریدن اضافه‌های تیپ استفاده می‌کنند.
  • بافر: بافرها معمولا از جنس اسفنج می‌باشند که از آن‌ها قبل از کاشت برای ایجاد خط روی ناخن و همچنین از بین بردن خطوط روی کاشت استفاده می‌شود.
  • کاسه مانیکور: از جمله لوازم مانیکور است که از آن جهت خیس کردن ناخن استفاده می‌کنند. اگرچه این کار در کاسه‌های کوچک هم انجام می‌شود، اما این کاسه‌های مخصوص، به صورتی هستند که دست‌ها به راحتی خیس می‌شوند.

ابزار جانبی کاشت ناخن

دستگاه‌های برقی مورد نیاز برای کاشت ناخن

از مهمترین لوازم کاشت ناخن می‌توان به دستگاه‌های برقی اشاره کرد که هر کدام با کار خاصی را انجام می‌دهند. در ادامه ضروری ترین این دستگاه‌ها را با کاربرد آن‌ها بیان می‌کنیم.

  • سوهان برقی: از اصلی ترین دستگاه‌هایی که برای کاشت ناخن استفاده می‌شود، سوهان برقی است. سوهان برقی یا میکروموتور، به طور معمول ساخت کشور های چین و یا کره هستند و از تنوع بسیار زیادی برخوردار می‌باشند. سوهان برقی دارای برندهای مختلفی هستند و از قیمت بسیار گرانی برخوردارند. به همین دلیل بهتر است در زمان خرید انواع سوهان برقی دقت کنید، چرا که یک انتخاب اشتباه، علاوه بر آسیب به مشتری، منجر به پرداخت هزینه‌های بسیاری می‌شود. همچنین اگر می‌خواهید سوهان برقی را به صورت اینترنتی خریداری کنید، می‌توانید وب سایت رخ سازان را انتخاب کنید. در این وب سایت این امکان را دارید تا بتوانید قیمت بهترین سوهان برقی ناخن را در برندهای مختلف مشاهده و پس از بررسی کامل هر کدام، برای خرید آن‌ها اقدام کنید.

سوهان برقی ناخن

  • دستگاه UV: یکی از مهم ترین لوازم کاشت ناخن که هر ناخن کار باید داشته باشد، دستگاه UV است. از این دستگاه در این خدمات برای خشک کردن ژل ناخن استفاده می‌شود، زیرا این دستگاه دارای لامپ‌های UV است که می‌تواند هر نوع ژلی را با استفاده از اشعه UV خشک کند. دستگاه‌های UV علاوه بر کاربردهای فراوان، معایبی نیز دارند. یکی از این معایب عمر کوتاه آنهاست. به این ترتیب عمر مفید این دستگاه تنها 5000 ساعت است و با از کار افتادن آن نیاز به تعویض لامپ‌های آن می‌باشد.

دستگاه UV

علاوه بر این، این دستگاه مدت زیادی طول می‌کشد تا ناخن‌ها را خشک کند. لازم به ذکر است که لامپ‌های دستگاه UV، با وارد شدن ضربه به آن‌ها، از کار می‌افتند. برای اطلاع از قیمت دستگاه یو وی می‌توانید به وب سایت رخ سازان مراجعه کنید.

  • دستگاه LED: پس از دستگاه UV از دیگر دستگاه‌های عرضه شده در بازار، می‌توان به دستگاه LED اشاره کرد. عمر این نوع دستگاه‌ها حدود 50000 ساعت است که بسیار بیشتر از دستگاه UV است. همچنین زمان خشک شدن ناخن با این دستگاه بسیار کوتاه است و می‌تواند ژل ناخن را در حدود 60 ثانیه خشک کند. دستگاه ال ای دی از لامپ‌های ال ای دی برای خشک کردن ناخن‌ها استفاده می‌کند و نمی‌تواند انواع ژل‌ها را خشک کند.

دستگاه LED

  • دستگاه UV – LED: نوع دیگری از دستگاه‌های خشک کردن ناخن، می‌توان به دستگاه UV-LED اشاره کرد. این نوع دستگاه، همانند لامپ‌های UV می‌توانند انواع ژل را خشک کنند و طول عمری مانند لامپ‌های LED دارند. مدت زمان خشک کردن ناخن با این نوع دستگاه، بین حدود 30 تا 60 ثانیه است. در نتیجه دستگاه UV-LED، از بهترین دستگاه‌ها و لوازم کاشت ناخن برای خشک کردن ناخن به شمار می‌رود.

دستگاه UV – LED

قیمت دستگاه کاشت ناخن

همانطور که گفته شد برای خشک کردن ناخن، از دستگاه‌های مختلفی نظیر دستگاه UV، LED و UV-LED استفاده می‌شود. در زمان خرید این دستگاه‌ها، بایستی به مواردی همچون میزان توان دستگاه، سرعت و طول عمر دستگاه، اندازه و وزن دستگاه و… توجه کنید.

امروزه در بازار، دستگاه کاشت ناخن با برندهای مختلفی عرضه می‌شود که از بهترین آن‌ها می‌توان به برند کلاریسا، دستگاه يو وی سان و استار اشاره کرد که در حال حاضر توسط اکثر ناخن کاران، مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای قیمت دستگاه کاشت ناخن، نمی‌توان نرخ مشخصی را بیان کرد، چرا که این نوع دستگاه خود دارای انواع مختلفی است که هر کدام دارای ویژگی‌ها و مزایای خاصی می‌باشند.

نکاتی در مورد خرید دستگاه کاشت ناخن

  • در زمانی که هر یک از دستگاه‌های کاشت ناخن با مشکلی مواجه شود، سعی کنید تعمیر آن را به یک تعمیرکار حرفه ای بسپارید.
  • لامپ‌های دستگاه کاشت ناخن در مقابل نوسانات برق دچار آسیب می‌شود.
  • دستگاه‌های کاشت ناخن، دارای دو عملکرد پیچیده و ساده هستند که بهتر است در زمان خرید، دستگاه‌هایی را انتخاب کنید که از عملکرد ساده تری برخوردارند.
  • در زمان خرید سوهان برقی، به دور موتور، میزان قدرت، قابلیت تغییر سرعت، وزن و صدای آن توجه کنید.

نکاتی در مورد خرید دستگاه کاشت ناخن

قیمت لوازم کاشت ناخن

در این مطلب با کلیه لوازم کاشت ناخن آشنا شدیم. همانطور که مشاهده کردید، این لوازم به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که هر یک با توجه به عملکر خود قیمت گذاری می‌شوند. در این صورت اگر وب سایت رخ سازان را برای خرید انتخاب کنید، این امکان را دارید تا قیمت لوازم کاشت ناخن را به طور کامل مشاهده نمائید و سپس براساس بودجه خود، محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. از اینکه تا پایان مقاله با ما همراه بودید، متشکریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *