بلاگ

آشنایی با مهمترین لوازم تاتو بدن

لوازم تاتو بدن

هر فرد با انجام هر خدماتی به یک سری تجهیزات و وسایلی نیاز دارد تا بتواند با کمک آن‌ها، کار خود را بی نقص انجام دهد. خدمات تاتوی بدن نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برای انجام این کار باید تجهیزات تاتوی بدن به طور کامل ارائه شود. همانطور که می‌دانید لوازم تاتو بدن بسیار ضروری و کاربردی است و هر فرد تاتو کار می بایست با توجه به نیاز خود، آن‌ها را تهیه کند تا بتواند کار مشتری خود را به خوبی انجام دهد. در این مطلب از آرایشی و بهداشتی رخ سازان، قصد داریم تا شما را با کلیه وسایل و محصولات تاتو آشنا کنیم. همراه ما باشید.

لوازم تاتو بدن

لوازم تاتو بدن

معرفی انواع تجهیزات و لوازم تاتو بدن

انواع دستگاه تاتو بدن

یکی از اصلی ترین لوازم تاتو بدن، دستگاه تاتو بدن می باشد. همانطور که می‌دانید انجام تاتو بر روی بدن، نیازمند وجود دستگاه‌هایی است که بایستی هر تاتو کار حرفه ای آن‌ها را تهیه کند. برای خرید بهترین دستگاه تاتو می‌بایست به نوع تاتو، نوع پوست و همچنین محل تاتو توجه کنید. به طور کلی دستگاه‌های تاتو بدن، دارای انواع مختلفی نظیر دستگاه تاتو روتاری، کویل، پنوماتیک، خط زن و سایه زن می‌باشند که هر کدام نیز وظیفه خاص خود را انجام می‌دهند. بهترین مارک دستگاه تاتو بدن که امروزه می توان در بازار خریداری کرد، پن راکت است که می توانید برای اطلاع از قیمت بهترین مارک دستگاه تاتو بدن به وب سایت رخ سازان مراجعه کنید.

در ادامه به معرفی انواع دستگاه های تاتو و مزایا و معایب هر یک می‌پردازیم.

دستگاه تاتو روتاری

روتاری، نوعی از دستگاه های تاتو می‌باشد که با استفاده از موتور الکترونیکی و سوزن تشکیل شده است. کاربرد اصلی این دستگاه تاتو، تزریق رنگ به بافت میانی پوست است. نحوه کار دستگاه تاتو روتاری، به گونه‌ای است که سوزن موجود در این دستگاه با چرخش دورانی موتور کار خود را شروع کرده و با حرکت کردن به عقب و جلو، تزریق رنگ انجام می‌شود. از آن جایی که سوزن دستگاه به صورت رفت و برگشتی حرکت می‌کند، باعث می‌شود که به صورت خطی، خطوط مختلفی بر روی پوست ایجاد شود. دستگاه تاتو روتاری دارای مزایا و معایبی است که عبارتند از:

  • مزایا: یکی از مزایای این دستگاه، سرعت بالای آن است که باعث افزایش سرعت کار تاتو می‌شود. همچنین این دستگاه در موقع کار کردن، صدای بسیار کمی دارد که سبب می‌شود کار خود را با آرامش انجام دهید. از دیگر مزایای این دستگاه می‌توان به امکان تنظیم کردن عمق نفوذ سوزن اشاره کرد. در این صورت با انتخاب دستگاه تاتو روتاری، می‌توانید براساس نوع پوست مشتری خود، عمق نفوذ سوزن را تعیین کنید.
  • معایب: دستگاه تاتو روتاری، در کنار مزایای خوبی که دارد، معایبی را هم دارد که باید در زمان خرید، به آن‌ها توجه کنید. از آن جایی که در این دستگاه از آرمیچر استفاده شده است، بنابراین باید بدانید که نسبت به دیگر دستگاه‌های تاتو ممکن است زودتر خراب شود. علاوه بر آن، از این دستگاه نمی‌توان برای ایجاد خطوط مختلف استفاده کرد، چرا که همانطور که در ابتدا بیان شد، حرکت سوزن در این دستگاه به صورت دورانی می‌باشد.

دستگاه تاتو روتاری

دستگاه تاتو کویل

یکی دیگر از دیگر دستگاه‌هایی که می‌توان برای انجام تاتو بدن از آن استفاده کرد، دستگاه تاتو کویل می‌باشد. چگونگی کار این دستگاه تاتو همانند دستگاه تاتو روتاری است و تنها نحوه کار سوزن آن‌ها با یکدیگر متفاوت است، چرا که سوزن این دستگاه، توسط یک میدان الکترومغناطیسی کار می‌کند. کار با دستگاه تاتو کویل بسیار پیچیده تر است، به همین دلیل از آن تنها تاتو کارهای حرفه ای می‌توانند استفاده کنند. قیمت دستگاه تاتو بدن حرفه ای متفاوت است و نمی‌توان قیمت مشخصی را برای آن بیان کرد. دستگاه تاتو کویل هم دارای مزایا و معایبی است که بهتر است قبل از خرید با آن‌ها آشنا شوید:

  • مزایا: یکی از مزایای منحصر به فرد دستگاه تاتو کویل، چند کاره بودن آن است. درواقع از این دستگاه تاتو می‌توانید برای انجام خطوط مختلف استفاده کنید، به همین دلیل می‌تواند کمک بسیاری در انجام بهتر خطوط حساس به شما کند. همچنین این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید از انواع سوزن‌ها به ویژه سوزن‌های بسیار بزرگ استفاده کنید. مزیت دیگر دستگاه تاتو کویل این است که علاوه بر ایجاد خطوط مختلف، می‌توان با کمک آن بر روی پوست سایه ایجاد کرد.
  • معایب: یکی از معایبی که برای اکثر افراد مشکل ایجاد می‌کند، وزن زیاد دستگاه نسبت به سایر دستگاه‌های تاتو است. صدای بلند تولید شده توسط این دستگاه تاتو یکی دیگر از معایب آن است. دستگاه‌های تاتو کویل در هنگام کار نسبت به سایر دستگاه‌های تاتو صدای بیشتری تولید می‌کنند. همچنین نگهداری از این دستگاه برای افراد بسیار سخت است، زیرا در هنگام بروز مشکل باید هزینه زیادی برای تعمیر آن بپردازند.

دستگاه تاتو کویل

دستگاه تاتو دوکاره

دستگاه تاتو دوکاره، همانطور که از نام آن مشخص است، دارای دو دستگاه و سوزن مجزای پیچی و تی شکل می‌باشد. سوزن‌های پیچی در تاتوهای ظریف استفاده می‌شوند و به صورت پیچی به دستگاه تاتو متصل می‌شوند. اما سوزن‌های تی شکل زمانی استفاده می‌شوند که کیفیت و شدت رنگ مهم باشد. قدرت بالای موتور این دستگاه یکی از مزایای آن به شمار می‌رود که باعث افزایش قدرت کاشت رنگ می‌شود. همچنین با خرید دستگاه تاتو دوکاره، می‌توانید بهداشت را به راحتی رعایت کنید.

دستگاه تاتو دوکاره

دستگاه تاتو پن

نوع دیگر از دستگاه‌های تاتو که امروزه در بازار عرضه می‌شود، دستگاه تاتو پن است که دارای انواع مختلف و متعددی می‌باشد. این دستگاه همانند یک خودکار است، به همین دلیل آن را پن نامگذاری کرده اند. از مزایای این دستگاه می‌توان به کیفیت بالای رنگ‌ها روی پوست و تعویض آسان سوزن اشاره کرد. همچنین این دستگاه، از سوزن‌های یکبار مصرف استفاده می‌کند، بنابراین می‌توان گفت موارد ایمنی و بهداشتی با این دستگاه به خوبی رعایت می‌شود.

دستگاه تاتو پن

دستگاه تاتو پنوماتیک

دستگاه تاتو پنوماتیک، یکی دیگر از دستگاه‌های تاتو به شمار می‌رود که در ساخت آن از کمپرسور هوا استفاده شده است که باعث می‌شود سوزن را در دستگاه به بالا و پایین حرکت دهد. این دستگاه، با داشتن قدرت حرکت بسیار بالا و همچنین شستشوی راحت، بهترین دستگاه تاتو بدن به شمار می‌رود.

دستگاه تاتو پنوماتیک

سوزن تاتو، مهمترین لوازم تاتو بدن

یکی از مهمترین لوازم تاتو بدن که بایستی هر فرد تاتو کار داشته باشد، سوزن تاتو است. با انتخاب سوزن مناسب، می‌توانید کیفیت کار خود را به میزان زیادی افزایش دهید، بنابراین قبل از خرید سوزن تاتو بدن، به نوع پوست و همچنین نوع تاتو خود توجه کنید. در بازار انواع سوزن نظیر سوزن گرد، تخت، مگنوم، سایه زن و… وجود دارد که هر یک کاربردهای مختلفی مانند پر کردن، پخش تاتو در همه قسمت‌ها، سایه زدن و خط کشیدن دارند. یکی از نکاتی که در زمان استفاده از این سوزن‌ها، باید مدنظر خود قرار دهید، فاصله و همچنین اندازه سوزن‌ها می‌باشد.

سوزن تاتو بدن

رنگ تاتو بدن

رنگ تاتو از جمله مهمترین لوازم تاتو بدن به شمار می رود و نقش اصلی را در این خدمات به خود اختصاص داده است. رنگ تاتو با کیفیت، برای ماندگاری بیشتر یک تاتو و ایجاد یک طرح خوب می‌تواند کمک بسیار زیادی باشد. ترکیب رنگدانه‌های مختلف با یکی وسیله مشترک، سبب ایجاد این رنگ‌ها می‌شود. امروزه در بازار رنگ‌ها و سایه‌های بسیار و مختلفی ارائه می‌شود که بایستی هر فرد تاتو کار حرفه ای، همه آن‌ها را داشته باشد.

لازم است بدانید که این رنگ‌ها دارای برندها و مارک‌های مختلفی می‌باشند که هر کدام دارای کیفیت‌های مختلفی می‌باشند. رنگ تاتو وردفیمیس، رنگ داینامیک، رنگ تاتو فرمول 23، رنگ تاتو پرمابلند اصل و… از بهترین رنگ‌های تاتو بدن به شمار می‌روند که می‌توانید با مراجعه به وب سایت رخ سازان، رنگ مورد نظر خود را خریداری کنید.

رنگ تاتو بدن

پوست مصنوعی

اگر جزء افراد مبتدی هستید، باید بدانید که برخی از طرح‌های تاتو، ممکن است سخت و دشوار باشند، بنابراین بهتر است قبل از انجام تاتو بر روی پوست، یکبار طرح مورد نظر را بر روی پوست مصنوعی تمرین کنید. اگر قصد خرید پوست مصنوعی دارید، می‌توانید با مراجعه به وب سایت رخ سازان، انواع پوست مصنوعی را قیمت‌های آن‌ها را مشاهده کرده و سپس اقدام به خرید کنید.

 

صندلی تاتو

یکی دیگر از لوازم تاتو بدن که داشتن آن برای هر تاتو کار الزامی است، صندلی تاتو است. صندلی مناسب باعث می‌شود تاتو کار راحت باشد و بتواند تاتو را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. علاوه بر این، صندلی‌های طبی، به راحتی تمیز و ضدعفونی می‌شوند.

صندلی تاتو

کیت پزشکی

تاتو یکی از ظریف ترین کارهایی است که باید با رعایت کامل اصول بهداشتی انجام شود، تا مشکلی برای تاتو و مشتری پیش نیاید. بنابراین یک تاتو کار حرفه ای، می‌بایست تجهیزات پزشکی مناسب را داشته باشد. این لوازم شامل پماد استریل، ضدعفونی کننده سطوح، بانداژ، قیچی تیز طبی، دستکش لاتکس، مسکن، تیغ یکبار مصرف، دستگاه اتوکلاو ضدعفونی کننده ابزار تاتو، موچین، وازلین، الکل برای تمیز کردن، محلول‌های پاک کننده و صابون و… می‌باشد

دیگر لوازم تاتو بدن که باید هر تاتو کار داشته باشد…

از دیگر لوازم تاتو بدن که در زمان انجام تاتو به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید، می‌توان لوازم طراحی همچون مداد، ماژیک و خودکار، مداد تراش، محو کن، پاک کن، سمباده و دفتر طراحی اشاره کرد.

نکات مهم در زمان خرید لوازم تاتو بدن

  1. در صورتی که قصد دارید برای خرید لوازم تاتو بدن اقدام کنید، بهتر است از قبل با کلیه مارک‌ها و مدل‌های مختلف آشنا شوید و در صورت خرید اینترنتی، یک وب سایت معتبر را انتخاب کنید.
  2. همانطور که در ابتدا بیان شد، دستگاه‌های تاتو دارای انواع مختلفی می‌باشند، بنابراین قبل از خرید، نوع دستگاه و کاربرد آن را به طور کامل بررسی کنید و دستگاهی مناسب و مطابق با کار خود را انتخاب و خریداری کنید.
  3. در زمان خرید لوازم تاتو بدن، اطمینان حاصل کنید که تجهیزاتی که خریداری می‌کنید، از مواد با دوام و باکیفیت ساخته شده و توسط اکثر تاتو کاران توصیه می‌شود.
نکات مهم در زمان خرید لوازم تاتو بدن

لوازم تاتو بدن

نتیجه گیری

یک تاتو کار حرفه ای، باید کلیه تجهیزات و لوازم تاتو بدن را برای هر فرآیند تاتو فراهم کند تا کار را برای مشتریان جذاب و خاص کند. علاوه بر این، انتخاب لوازم تاتو بدن با کیفیت، به کاهش عوارضی که ممکن است در این فرآیند رخ دهد، کمک می‌کند. لازم به ذکر است که شما می‌توانید با مراجعه به سایت رخ سازان، کلیه محصولات و لوازم تاتو بدن را همراه با قیمت مشاهده کرده و پس از بررسی، برای خرید لوازم تاتو بدن مورد نظر خود اقدام کنید.

اگر قصد انجام تاتو ابرو را دارید بهتر است قبل از هر چیزی از طریق لینک مقاله‌ی مورد نظر را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *