بلاگ, تتو

مهم ترین کاربرد های سوزن تاتو

مهم ترین کاربرد های سوزن تاتو

سوزن تاتو یک ابزار پرکاربرد در صنعت تاتو است که برای ایجاد طرح‌ های هنری بر روی پوست انسان استفاده می‌ شود. این ابزار شامل یک سوزن با سرهای مختلف است که با استفاده از آن، رنگ به صورت پیوسته در پوست تزریق می‌ شود و در نتیجه طرح تاتو بر روی پوست ایجاد می‌ شود. سوزن تاتو از نظر ابعاد، شکل و سری که دارد، می ‌تواند متفاوت باشد و هر نوع سوزن دارای کاربرد های خاص خود است.

از این رو در این مقاله، به بررسی کامل کاربرد های سوزن تاتو پرداخته خواهد شد و توضیح داده خواهد شد که هر یک از انواع سوزن تاتو چه کاربرد هایی دارد و در چه شرایطی می ‌توان از آن استفاده نمود. همراه ما باشید.

 

کاربرد های سوزن تاتو

همانطور که در ابتدا بیان شد، برای انجام عمل تاتو، سوزن های مختلفی وجود دارد که هر کدام کاربرد مختلفی دارند. حال برای انجام تاتو، بهتر است که از قبل در خصوص کاربرد های سوزن تتو اطلاعاتی را بدست آورید تا بتوانید سوزن تاتو را با توجه به طراحی مورد نظر خود خریداری کنید. در ادامه نیز به بررسی کاربرد های سوزن تاتو می پردازیم.

کاربرد های سوزن تاتو

سوزن تک سر

سوزن تک سر، نوعی سوزن تاتو است که دارای یک سر و یک نوک تیز است. از مهم ترین کاربرد های این نوع سوزن، می توان به موارد زیر نیز اشاره نمود:

  • تاتوی قاب ابرو
  • هاشور مویی ابرو
  • انداختن طرح خط چشم پهن
  • خط چشم ظریف
  • بن مژه

سوزن دو سر

از دیگر سوزن های تاتو می توان به سوزن دو سر اشاره کرد که دارای دو سر و دو نوک تیز است. این نوع سوزن تاتو نیز کاربرد های بسیاری دارد که از جمله آن ها عبارتند از:

  • تاتوی خط چشم ظریف و نازک
  • تاتوی قاب ابرو
  • بن مژه

سوزن سه سر گرد

سوزن سه سر گرد، نوعی سوزن کارتریج است که دارای سه سوزن با نوک تیز است که به شکل دایره‌ ای به هم متصل شده و در کنار هم با زاویه 120 درجه قرار گرفته اند. این نوع سوزن تاتو برای تاتو قاب و سایه‌ ابرو، تاتو خط چشم، تاتو خط لب، ریموور ابرو و همچنین انجام کار های رنگ آمیزی در تاتو ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

سوزن سه سر فلت

سوزن سه سر فلت، از دیگر سوزن هایی به شمار می رود که از آن برای انجام تاتو استفاده می شود. از کاربرد های سوزن تاتو سه سر فلت، می توان به طراحی خطوط دقیق و صاف اشاره کرد. از آن جایی که سر سوزن این نوع سوزن پهن است، می توان از آن برای طراحی خطوط پهن هم استفاده نمود. از دیگر کاربرد های دیگر این نوع سوزن، می توان به پر کردن نواحی تاتو که پهن هستند، نیز استفاده کرد. سایه ابرو، شیدینگ لب و همچنین ریموور تاتو از دیگر کاربرد های سوزن سه سر فلت به شمار می روند.

سوزن تاتو پنج سر گرد

نوعی سوزن تاتو محسوب می شود که همانطور که از نام آن مشخص است، دارای 5 سوزن می باشد که به صورت دایره ای در کنار هم قرار گرفته اند. با خرید سوزن تاتو پنج سر گرد، این امکان برای شما فراهم می شود تا بتوانید با دقت بسیار بالا، انواع طراحی های پیچیده را انجام دهید. از کاربرد های اصلی این نوع سوزن می توان به سایه زدن ابرو و پر کردن ابرو نیز اشاره کرد.

انواع سوزن تاتو

سوزن تاتو پنج سر فلت

نوعی سوزن تاتو است که سر آن دارای پنج سر بسیار ریز می باشد که در کنار هم و در یک ردیف قرار گرفته اند. کاربرد این نوع سوزن تاتو، سایه ابرو، پر کردن ابرو و همچنین ریموور ابرو می باشد.

سوزن تاتو هفت سر گرد

همانطور که از نام آن پیداست، در قسمت سری این سوزن تاتو، تعداد 7 سوزن وجود دارد که به صورت دایره ای در کنار هم قرار گرفته اند. از این سوزن تاتو هفت سر گرد، معمولا برای سایه ابرو و پر کردن لب نیز استفاده می شود.

نکات مهم در انتخاب و استفاده از سوزن‌ های تاتو

انتخاب و استفاده از سوزن‌های تاتو، مسئله‌ای بسیار حائز اهمیت در فرایند ایجاد طرح‌های تاتو است. در ادامه، به برخی از نکات مهم در انتخاب و استفاده از سوزن‌های تاتو اشاره می‌کنیم:

  • انتخاب سوزن با توجه به طرح مورد نظر: انتخاب سوزن مناسب برای هر نوع طرح تاتو، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بنابراین سعی کنید سوزن تاتو خود را با در نظر گرفتن طرح تاتو مورد نظر انتخاب نمائید.
  • استفاده از سوزن جدید: در واقع از مهم ترین نکاتی که در فرآیند تاتو باید به آن توجه کنید، بهداشت می باشد. به طوری که برای هر مشتری از سوزن جدیدی استفاده کنید. چرا که استفاده از سوزن استفاده شده قبلاً، می ‌تواند باعث انتقال بیماری ‌هایی مانند هپاتیت و ویروس‌ های مختلفی شود.
  • استفاده از سوزن‌های با کیفیت: سوزن ‌های تیز، توانایی تزریق رنگ به عمق دقیق‌ تری را دارند. این به معنای این است که با استفاده از سوزن‌ های تیز و شفاف، می ‌توان به بهترین شکل از تزریق رنگ در پوست استفاده کرد و خطوط دقیق ‌تری را به وجود آورد.
  • استفاده از سوزن‌های مناسب برای نواحی مختلف بدن: برای تاتو هر ناحیه از بدن، بهتر است سوزن مناسب آن استفاده شود. برای مثال، برای تاتو چشم، بهتر است از سوزن دو سر و یا سوزن‌های  سه سر گرد استفاده کنید. از این رو برای تاتوی صورت، سوزن‌ های شیدر مناسب می باشند. در این صورت، توصیه می کنیم در خصوص کاربرد های سوزن تاتو اطلاعات کافی بدست آورید.
  • استفاده از سوزن ‌های قابل تنظیم: سوزن‌ های قابل تنظیم، به امکان تنظیم عمق تزریق رنگ در پوست کمک می‌کنند، که می‌ تواند به بهترین شکل از تزریق رنگ در پوست استفاده شود و نتایج بهتری داشته باشد.
  • ضدعفونی کردن سوزن‌ها: قبل از استفاده از سوزن، باید از ضدعفونی شدن آن اطمینان حاصل شود. ضدعفونی کردن سوزن ‌ها، می‌ تواند به جلوگیری از انتقال بیماری ‌هایی که از طریق تزریق رنگ به پوست انجام می‌ شود، کمک کند.
  • استفاده از سوزن‌های تاتو توسط افراد حرفه‌ای: استفاده از سوزن ‌های تاتو، توسط افراد حرفه ‌ای و با تجربه بسیار حائز اهمیت است. افراد حرفه‌ ای، می ‌توانند به بهترین شکل از سوزن‌ های تاتو استفاده کنند و نتایج بهتری را به ارمغان بیاورند.

نکات مهم در انتخاب و استفاده از سوزن‌ های تاتو کاربرد های سوزن تاتو

در نتیجه کاربرد های سوزن تاتو

در این مقاله، به بررسی کاربرد های سوزن‌ تاتو مختلف پرداخته شده است. آشنایی با ویژگی‌ های هر نوع سوزن و کاربرد های آن، بسیار حائز اهمیت است و می ‌تواند به انتخاب سوزن مناسب برای هر نوع طرح تاتو کمک کند، به طوری که به نتایج دقیق و حرفه ‌ای در ایجاد طرح‌ های تاتو دست یابید.

درنهایت بهتر است بدانید اگر هنوز از انجام تاتو مطمئن نیستید بهتر است از تاتو های موقت استفاده کنید.

همچنین اگر قصد خرید انواع سوزن تاتو را داشته باشید، سایت آرایشی و بهداشتی رخ سازان، یکی از ارائه دهندگان انواع محصولات تاتو به شمار می رود که می توانید انواع سوزن تاتو را با برند های معتبر را در آن مشاهده کرده و پس از انتخاب سوزن مورد نظر به صورت اینترنتی سفارش خود را ثبت نموده و در کمترین زمان ممکن، در درب منزل تحویل بگیرید.

امیدواریم که با مطالعه این مقاله، شما هم به طور کامل با کاربرد های سوزن ‌های تاتو آشنا شوید و بتوانید بهترین سوزن را برای طرح تاتو مورد نظر خود انتخاب کنید. از این که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید، سپاسگزاریم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *