بلاگ

چند نکته برای مراقبت از پوست

مراقبت از پوست

یکی از دغدغه ها‌ی بسیاری از افراد به خصوص خانم ‌ها و همچنین بسیاری از آقایان، مراقبت از پوست است. معمولا مردم دوست ندارند سن شان زیاد دیده شود. فکر کردن به پیری صورت‌ اولین چیزی است که آن ها را می ترساند، چه برسد به اینکه قبل از رسیدن به سنین میانسالی صورت‌شان از سن واقعی‌شان مسن‌تر به نظر برسد. پس همه‌ی ما به نوعی دنبال این هستیم که روند پیری پوست‌ را به تعویق بیاندازیم. از طرفی حتی در زمان جوانی نیز می خواهیم پوست‌مان شاداب بوده و زیباتر دیده شویم. پس سعی می‌کنیم از هر روشی برای این مورد کمک بگیریم. به نکات زیر توجه کنید.

از آفتاب دوری کنید برای مراقبت از پوست

یکی از مهم ترین راه هایی که برای مراقبت از پوست توصیه می شود، حفاظت از آن در برابر آفتاب است. نور خورشید باعث افزایش ویتامین D می شود اما اگر بیش از اندازه در زیر نور بمانید، پوست شما رنگ و شکل خود را از دست خواهد داد. روشن است در این مواقع پوست شما به خاطر تحمل اشعه‌ های UV آسیب دیده می شود.

از آنجایی که نمی‌ توان از خورشید دوری کرد، پس باید از پوست خود در مقابل نور خورشید حفاظت کرد. یک عمر زندگی در برابر آفتاب چین و چروک صورت، لک های پوستی و یا حتی ممکن است خطر سرطان پوست را افزایش دهد. ساعات بین 10 صبح تا 4 بعدازظهر سوزان ترین آفتاب را دارند پس بهتر است در این ساعات مقابل نور آن قرار نگیرید.

کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید

توصیه به مصرف کرم ضدآفتاب به عنوان اولین نکته برای مراقب از پوست بسیار مهم است، اما استفاده از کرم ضدآفتاب ساده ترین راهی است که باعث جوان تر نشان دادن پوست شما می شود. از آنجای که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، پس سعی کنیم با استفاده ‌ی مداوم و به موقع از کرم ضدآفتاب از ایجاد چین و چروک‌ها و خطوط عمیق روی پوست آسوده شویم.

مراقبت از پوست با کرم های مرطوب کننده مناسب

سیگار! قاتل پوست

سیگار کشیدن پوست شما را پیرتر از هر آنچه که هست نشان می دهد و لک‌ های پوستی ایجاد می کند. با کشیدن سیگار رگ‌ های کوچک خون رسان به پوست نازک شده و خون رسانی به پوست را کاهش می دهد. و در ادامه با کاهش خون رسانی، اکسیژن و مواد مغذی که برای سلامتی پوست به آن ها نیاز است به پوست نمی رسد. پس برای مراقبت از پوست بهتر است سیگار را ترک کرده و یا مصرف آن را به حداقل برسانید.

ملایمت با پوست

پاکسازی و اصلاح روزانه می تواند روی پوست شما تأثیر خواهد گذاشت.

آب ملایم

پس برای ملایم نگه داشتن آن نباید برای شستشوی روزانه پوست از آب بسیار داغ استفاده کنید. حمام های طولانی، استفاده از آب بسیار داغ و استفاده از صابون ها و شوینده های صورت که بسیار قوی هستند چربی طبیعی پوست را برداشته و باعث خشکی پوست می شوند. پس باید از آب گرم و شوینده های ملایم برای شستشوی پوست استفاده کنید. اگر پوستی خشک دارید، برای مراقبت از پوست باید از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. بدن و صورت خود را پس از شستشو و استحمام نباید بیش از حد خشک کنید. بهتر است مقداری رطوبت روی پوست باقی بماند. برای خشک کردن پوست به جای دستمال از حوله استفاده کنید.

از صابون های قوی خودداری کنید.

صابون ها و مواد شوینده که بسیار قوی هستند چربی پوست شما را از بین می برند پس در عوض از پاک کننده های ملایم استفده کنید.

مراقبت از پوست

 اصلاح صورت

برا یمراقبت از پوست باید با دقت اصلاح کنید. برای محافظت و روان کردن پوست نیز، می توانید قبل از اصلاح از انواع کرم ها، لوسیون یا ژل های مخصوص اصلاح استفاده کنید. همچنین برای اصلاح، باید از یک تیغ تیز و بسیار تمیز استفاده کنید. و در جهتی که مو رشد می کند اصلاح کنید.

آب بنوشید

کم آبی یکی از بدترین اتفاق‌ هایی است که ممکن است برای پوست‌ شما رخ دهد. اول از همه این را بدانید که پوست کم آب با پوست خشک تفوت دارد. پوست خشک یک نوع پوست بوده و پوست کم آب به پوستی گفته می شود که دچار مشکلی شده است. نوع پوست شما هر چه که باشد حتی چرب، ممکن است دچار کم آبی شود. برای مراقبت از پوست و داشتن پوستی زیبا، بدن شما نیاز به مقدار زیادی مایعات دارد. پس باید در روز حدود 8 لیوان بنوشید.

تغذیه سالم داشته باشید

یک رژیم غذایی سالم به شما کمک می کند که بهترین ظاهر را داشته باشید. ارتباط بین رژیم غذایی و آکنه هنوز مشخص نیست اما برخی تحقیقات نشان داده که رژیم غذایی غنی از روغن ماهی یا مکمل آن و چربی های ناسالم وکربوهیدرات های فرآوری شده یا تصفیه شده می تواند ظاهری جوان تر به پوست شما بدهد.

تغذیه سالم علاوه بر تاثیر بر پوست بر ناخن های سالم و محکم داشتن نیز تاثیر زیادی دارد.

تغذیه سالم برای مراقبت از پوست

به اندازه‌ی کافی بخوابید

این نکته هم مثل استفاده از کرم ضد آفتاب تکراری شده است اما از آنجا‌یی که خواب کافی، موضوع مهمی برای سلامت بدن به خصوص پوست شما است پس خوب است آن را تکرار کنیم. یکی از دو پزشک آمریکایی که دو تخصص پوست و روانپزشکی دارد می‌گوید کم‌ خوابی یا بی‌خوابی، گردش خون را پایین آورده و باعث می‌شود پرنگ پوستتان پریده‌ به نظر برسد. از طرفی هنگام شب بهترین زمان برای بازسازی سلول‌های پوست امی باشد بنابراین اگر می‌خواهید پوستتان را با مواد مغذی و آب‌رسان تغذیه کنید، بهتر است این کار را قبل از خواب انجام دهید.

رژیم غذایی مناسب داشته باشید

غذایی که می‌خورید قطعاً در ظاهر پوست شما تأثیر‌گذار است. مصرف میوه و سبزیجات به طور منظم تغییراتی در ظاهر معمول پوست شما ایجاد می کند. بسیاری از افراد درباره فواید افزایش مصرف میوه و سبزیجات برای بهبود و مراقب از پوست چیزی نمی دانند. واقعیت این است که جدا از مواد مغذی و آنتی اکسیدان، این مواد غذایی پر آب بوده و همان‌طور که گفته شد بسیار حیاتی می باشند. همچنین مصرف برخی غذاهای غنی از ویتامین C می‌تواند برای شما مفید باشد.

رژیم غذایی مناسب برای مراقبت از پوست

ما در این مقاله سعی کردیم بسیاری از نکاتی که برای مراقبت از پوست مناسب هستند را توضیح دهیم. با مراجعه به فروشگاه ما می توانید بهترین محصولات پوستی را خریداری کرده و پوستی شاداب داشته باشید.

علاوه بر این اگر روی پوست خود تاتو دارید و قصد مراقبت از آنها را نیز دارید میتوانید با خرید محصولات تاتو این کار را هم انجام بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *