بلاگ

مزایا و معایب پدیکور پا

مزایا و معایب پدیکور پا

همان طور که می دانید پا، قلب دوم بدن است و به همین دلیل مراقبت و رسیدگی به آن، بسیار مهم است. معمولا پاها ساعات بسیاری در طول روز داخل کفش بوده و به همین علت ممکن است دچار آسیب ‌هایی مثل خشکی، ترک پوست، قارچ و… شوند. پدیکور یک روش مناسب برای جلوگیری از این گونه مشکلات است و همچنین به پا زیبایی بیشتری می بخشد. پدیکور کردن ناخن ها نه تنها تضمینی برای زیبایی است، بلکه سلامت پوست و ناخن پا نیز تامین می‌گردد.

پدیکور پا چیست؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که یکی از خدمات سالن زیبایی است و در آن از طریق روش ‌های علمی و استریل، گوشت اضافه ی اطراف ناخن و پوست مرده ی کف پا برداشته شده و همچنین ناخن پا، فرم دهی، سوهان کشی و پاکسازی می‌شود. پدیکور می‌تواند زیبایی و سلامتی را به پاها هدیه دهد.

پدیکور را نه تنها در آرایشگاه ها و اسپاها توسط افراد حرفه‌ای بلکه در منزل نیز می ‌توان انجام داد.

پدیکور پا

فرق مانیکور و پدیکور چیست؟

آیا به این نکته توجه کرده اید که کلمه ی پدیکور از دو کلمه لاتین (ped) به معنای پا و کلمه (cure) به معنای مراقبت ترکیب شده است؟ اما تنها تفاوت مانیکور و پدیکور در این مورد است که مانیکور به اصلاح ناخن های دست و پدیکور به اصلاح ناخن های پا می‌پردازد. از آنجایی که مراحل هردو تقریبا یکسان است، ابزار پدیکور و مانیکور هم تا حدودی شبیه به یکدیگر می ‌باشند.

پدیکور اسپا چیست ؟

ممکن است شما هم این اصطلاح را شنیده باشید. اگر بدنبال پاسخ سوال “تفاوت پدیکور اسپا و پدیکور معمولی چیست؟” هستید باید بگوییم که این دو مورد فرقی باهم ندارند. تنها وجه تمایز پدیکور اسپا و معمولی در محل انجام پدیکور است. در پدیکور اسپا، فرآیند این پدیکور پا در مرکز های اسپا انجام می ‌گیرد.

پدیکور خیس چیست ؟

همانطور که می دانید پدیکور پا به صورتی سنتی و با آب گرم آغاز می شود، به همین دلیل به آن پدیکور خیس گفته می شود. در ادامه پس از خیس شدن پا ها، از مواد معدنی و نمک برای ماساژ پا استفاده می کنند.

پدیکور خشک چیست ؟

یک سوال بسیار رایج بین افراد این است که پدیکور خشک چیست؟ همان طور که از اسم آن مشخص است، پدیکور پای خشک، به وجود نداشتن آب اشاره دارد. روند پدیکور پای خشک مثل خیس بوده؛ با این تفاوت که در آن پا ها خیس نشده ولی همچنان پاشنه های پا ماساژ داده می شود و سپس ناخن ها ی پا لاک زده می شوند.

اسپا ناخن چیست؟

مراکز اسپا (spa) مراکزی اند که عمدتا به فعالیت‌ هایی مربوط به آب درمانی می‌پردازند. این مراکز در کنار فعالیت ‌های اصلی خودشان به ارائه خدماتی مثل خدمات مراقبت از پوست بدن و صورت، ماساژ درمانی، مانیکور، پدیکور و… می‌پردازند.

پدیکور پا

مزیت های پدیکور پا

این روش علاوه بر اهداف آرایشی، اهداف سلامتی و بهداشتی نیز دارد. این روش برای سلامتی پا و ناخن‌ های آن بسیار دارای اهمیت است. امروز همه از فواید پدیکور ناخن مطلع هستند.

۱. تشخیص زود هنگام مشکلات

انجام مرتب پدیکور شما در تشخیص مشکلاتی مثل پینه پا یا قارچ ‌های عفونی کمک کند. این گونه از مشکلات اگر در مراحل اول تشخیص داده شوند به راحتی قابل درمان هستند.

۲. کاهش احتمال عفونت

گرفتن ناخن‌ ها و تمیز کردن آن‌ ها، از رشد ناخن ‌ها به سمت داخل و همچنین از ایجاد انواع عفونت های قارچی جلوگیری می‌کند. داشتن ناخن ‌هایی سالم به جلوگیری از بوی بد پا نیز کمک می‌کند و علاوه بر این از پا های شما در مواجهه با آسیب ‌های احتمالی نیز، محافظت می‌کند.

۳. حفظ رطوبت پوست

یک پدیکور پا کامل پاهای شما را در آب گرم خیس می کند و آن ها را با استفاده از روغن ها و لوسیون ها ماساژ می دهد. این کار به حفظ رطوبت و یک ‌پارچگی پا های شما کمک بزرگی کرده و خط ابتلا به تاول، ترک ‌های پوستی و مشکلات دیگر را کمتر می‌کند. همچنین بسیار مهم می باشد که کوتیکول ناخن ها را همیشه مرطوب نگه دارید چراکه باعث می شود از رشد ناخن ‌ها به پشت یا انتهای شکاف جلوگیری کند.

۴. افزایش گردش خون

لذت ‌بخش‌ترین مرحله پدیکور، ماساژ است. ماساژ گردش خون را تقویت می کند و تنش را در ماهیچه‌ های پا از بین می ‌برد. افزایش گردش خون، درد بدن را به طرز قابل توجهی کاهش می دهد و و به توزیع گرما در سراسر بدن کمک می ‌کند.

۵. آرام کردن بدن

یک پدیکور پا خوب می ‌تواند بسیار آرامش بخش و آرام کننده باشد. این کار به شما در رفع استرس کمک کرده و می‌توانید از این روش به عنوان یک درمان مناسب کمک بگیرید. طبق مطالعاتی که سرویس سلامت همگانی در بریتانیا انجام گرفته است یک پدیکور خوب تنش را از بدن دور می‌کند و باعث تندرستی و سلامت می‌شود.

پدیکور پا

معایب پدیکور پا

۱. ریسک آسیب دیدگی و عفونت

گاهی کوتیکول های پای شما بیش از اندازه سریع گرفته شده و به پوستتان آسیب می رساند. خطرناک ترین مشکلی که در این زمان ممکن است رخ دهد، آسیبی است که منجر به عفونت شود. چنانچه ابزار های مورد استفاده در پدیکور استریل یا یک بار مصرف نباشند، ریسک ابتلا به انواع عفونت تا حد زیادی افزایش خواهد یافت. هپاتیت B و انواع عفونت های قارچی و باکتریایی با ورود افرادی که عفونت دارند به سالن سالن، می تواند منتقل شود.

۲. ریسک ابتلا به قارچ

قارچ ناخن در سالن های آرایشگاه بسیار سریع از فردی به افراد دیگر منتقل خواهد شد. اگر در سالنی که پیش از شما فردی مبتلا به قارچ پدیکور کرده باشد، به احتمال زیاد شما هم به آن مبتلا خواهید شد. به همین دلیل استفاده از موادی که به عنوان ضد قارچ شناخته شده اند ضروری است.

نتیجه گیری

با مطالعه این مقاله با مزایا و معایب انجام پدیکور پا آشنا شده اید، در نهایت اگر قصد خرید دستگاه های جانبی برای ناخن پا هم دارید میتوانید از طریق لینک خرید محصولات دیگر ناخن در سایت رخ سازان ، خریدی آسان را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *