بلاگ, تتو

دلیل رنگ نگرفتن تتو

رنگ نگرفتن تتو

تتو زدن یکی از محبوب‌ترین کارهایی است که در سال‌های اخیر توسط افراد مختلف در کشورهای متنوعی انجام می‌گیرد. شما می‌توانید با استفاده از تتو کاری، طرح‌ها و نقش‌های مختلفی را روی پوست بدن خود طراحی کنید. از انواع نقش‌ها و نوشته‌های ساده گرفته تا انواع طرح‌های فوق‌العاده پیچیده. اما شرایطی وجود دارد که ممکن است افراد توانایی انجام‌دادن تتو را نداشته باشند. یکی از این شرایطی ممکن است برای افراد رخ دهد رنگ نگرفتن تاتو می‌باشد.

 خرید رنگ تتو با کیفیت اهمیت زیادی داشته و در صورتی که به بهترین شکل روی پوست قرار نگیرد نمی‌تواند زیبایی تتو را به تصویر کشیده و ارزش رنگ از بین خواهد رفت. در صورتی که با این مشکل مواجه شدید و می‌خواهید آن را حل کنید پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله به بهترین شکل دلایل رنگ نگرفتن تتو را با هم بررسی خواهیم کرد.

دلایل رنگ نگرفتن تتو

چرا تاتو رنگ نمی‌گیرد؟

دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد. تاتو کردن دست، پا و انواع بخش‌های بدن امروزه روی مد است؛ اما بسیاری از افراد با نگرفتن رنگ در تتو مشکل دارند. این مشکل بسیار بد بوده و ارزش کار تتو را از بین می‌برد. فرض کنید ساعت‌ها روی صندلی تتو کار نشسته‌اید و می‌خواهید یک طرح جذاب روی بدن خود طراحی کنید. پس از این که از روی صندلی پا شده و با ذوق و شوق به منزل می‌روید متوجه می‌شوید که پس از گذشت مدتی مشکلی برای رنگ تتو شما پیش‌آمده است. دلایلی که می‌تواند موجب این موضوع شود عبارت‌اند از:

· انجام عمل‌های جراحی

یکی از مهم‌ترین دلایلی که موجب شده پس از اعمال رنگ تاتو، رنگ نگرفتن تتو رخ دهد انجام‌دادن عمل‌های جراحی می‌باشد. در صورتی که روی پوست خود جراحی‌های مختلفی را انجام دهید ممکن است تتو رنگ نگیرد.

رنگ تتو یک ماده شیمیایی است که باید در بین الیاف پوست جای بگیرد. در صورتی که با انجام جراحی‌های مختلف بافت پوست دچار مشکل شده یا به شکل نادرست ترمیم شده باشد، امکان رنگ گرفتن تتو کاهش پیدا می‌کند. ممکن است این رنگ تا مدتی روی پوست شما باقی بماند؛ اما پس از گذشت مدتی رنگ آن ریخته یا محو شود.

· استفاده از داروهای هورمونی

دلیلی که می‌تواند اهمیت زیادی در رنگ نگرفتن تتو داشته باشد استفاده از داروهای هورمونی است. استفاده از برخی داروهای هورمونی سیستم بدن را به‌هم‌ریخته و پوست را با تغییرات زیادی مواجه می‌کند. رنگ تتو به شکلی ساخته شده که پس از ورود به بافت پوست، جذب آن شده و تقریباً تا ابد درون آن باقی می‌ماند. اما در صورتی که داروهای هورمونی مصرف کرده باشید، بدن شما دچار تغییرات هورمونی شده و پوست به این سادگی‌ها رنگ تاتو را به خود جذب نمی‌کند.

مصرف داروهای هورمونی

· بودن در دوران عادت ماهیانه

دوران عادت ماهیانه یا همان قاعدگی در بانوان دوران سختی برای بدن است. در صورتی که بدن در این شرایط قرار بگیرد سیستم ایمنی آن دچار ضعف شده و علاوه بر خونریزی‌های مداوم، درد در نواحی مختلف افزایش پیدا می‌کند.

در چنین زمانی هورمون‌های بدن و خواصی که درون‌پوست وجود دارند دچار تغییراتی می‌شوند که در نهایت این تغییرات موجب رنگ نگرفتن تتو خواهند شد. پس پیشنهاد می‌شود که اگر به عنوان یک زن در دوران قاعدگی هستید نوبت تتو کاری خود را عقب بیندازید تا مشکلی در این راستا برای پوستتان رخ ندهد.

· دوران بارداری و شیردهی

یکی از دوره‌هایی که اصلاً پیشنهاد نمی‌شود در این تاتو کاری انجام دهید دوران بارداری است. زمانی که مادر باردار است از نظر شرایط مختلف بدنی حساسیت‌های بالایی دارد. به طور مثال اگر سیستم بدن مادر به شکلی باشد که نسبت به برخی از مواد تشکیل‌دهنده رنگ تاتو حساسیت داشته باشد، مشکلاتی برای نوزاد رخ خواهد داد. از طرف دیگر به دلیل تغییرات هورمونی که در دوران بارداری و شیردهی بانوان رخ می‌دهد، رنگ نگرفتن تتو از مشکلات رایجی است که بانوان در این دوره با آن روبرو می‌شوند.

· چرب بودن بیش از حد پوست

دلیلی رایج که می‌تواند در رنگ نگرفتن تتو تأثیر بسیار زیادی داشته باشد چرب بودن بیش از اندازه پوست زمان تتو زدن است. توجه داشته باشید که باز بودن منافذ پوست و ترشح زیاد چربی در آن امکان این که تتو رنگ نگیرد بسیار بالا است.

رنگ تاتو به شکلی است که اصلاً با چربی سازگار نبوده و در صورتی که پوست چرب باشد نمی‌تواند روی پوست نشسته و در بین بافت آن وارد شود. اگر پوست چربی دارید باید حتماً قبل از تتو کاری آن را کامل بشویید تا چربی پوست از رنگ گرفتن تتو جلوگیری نکند.

در برخی از شرایط اگر پوست خیلی چرب باشد حتی پس از شستشو نیز چربی زیادی روی آن وجود داشته و اجازه‌گرفتن رنگ تتو توسط بافت پوست را نمی‌دهد. در چنین شرایطی باید قبل از تتو کاری و اعمال رنگ تتو با تتو آرتیست خود مشورت کنید که مشکلی برای رنگ و طرح تتو پیش نیاید.

· درست ترکیب کردن رنگ ها با رقیق کننده

اگر قصد ترکیب رنگ های تاتو رو با هم دارید تا به یک رنگ خاص برسید باید توجه کنید این ترکیب باید با توجه به برند های رنگ های مختلف باشد و اصول خاص خود را دارد که بهتر است قبل از انجام این کار مقاله‌ی آموزش ترکیب رنگ تاتو را مطالعه کنید که این کار را اشتباه انجام ندهید و تاتوی شما رنگ نگیرد.

چه‌کار کنیم تاتو رنگ بگیره؟

اما سوالی که بسیاری از افراد در رابطه با تاتو کاری از ما می‌پرسند این است که چه‌کار کنیم که تتو به بهترین شکل رنگ‌گرفته و رنگ آن از بین نرود؟ در صورتی که به دنبال تتو زدن هستید پس از بررسی شرایط بدنی و پوستی و مطمئن شدن از مناسب‌بودن آن برای تتو زدن، باید به دنبال بهترین روش‌هایی باشید که رنگ تتو به شکلی مناسب و کامل درون‌پوست شما قرار بگیرد. شما باید برای این کار نکاتی را در میان تتو کاری و پس از تتو زدن در نظر داشته باشید. مهم‌ترین نکاتی که برای این کار وجود دارند عبارت‌اند از:

روش‌های بهبود کیفیت رنگ تتو

1.مراقب‌های بعد از تاتو

پس از این که رنگ تتو را روی پوست خود اعمال کردید باید به بهترین شکل از پوست مراقبت کنید. در صورتی که می‌خواهید دچار مشکل نگرفتن رنگ تتو نشوید، باید مراقبت‌هایی را از پوست خود انجام دهید که موجب بهبود جذب رنگ توسط پوست شده و از خشک‌شدن آن جلوگیری نکند.

مهم‌ترین کار مراقبتی از پوست را تتو آرتیست انجام می‌دهد. تتو آرتیست باید بلافاصله پس از اعمال رنگ تتو لایه‌ای نازک از پماد آنتی‌بیوتیک را روی تتو مالیده و سپس آن را با یک پوشش پلاستیکی بپوشاند تا از عفونت پوست و اعضای دیگر بدن جلوگیری شود.

2.استرس نداشتن

نکته‌ای که باید خودتان در زمان تتو زدن به آن توجه داشته باشید نداشتن هیچ‌گونه استرس است. برخی از افراد همان‌طور که به تتو علاقه داشته و می‌خواهند بدن خود را تتو کنند، برای این کار استرس زیادی را دارند. در صورتی که استرس داشته باشید، هورمون‌های بدن شما دچار تغییر شده و برخی از هورمون‌هایی که می‌توانند در رنگ نگرفتن تتو مؤثر باشند در قسمت‌های پوستی ترشح می‌شوند.

اصلاً نیازی نیست برای تتو کاری استرس داشته باشید؛ امروزه با ورود ابزارهای جدید و ظریف در صنعت تتو کاری، روند انجام این کار بسیار سریع‌تر و راحت‌تر شده است و کمترین درد را برای شما دارد.

3. استفاده‌نکردن از بی‌حسی‌ها

یکی از اشتباهاتی که تتو آرتیست‌ها آن را انجام می‌دهند استفاده از داروهای بی‌حسی برای انجام تتو کاری است. افرادی هستند که نسبت به درد تتو کاری حساسیت بالایی دارند؛ به همین دلیل این افراد قبل از انجام تتو کاری از داروی بی‌حسی موضعی استفاده می‌کنند تا قسمت‌های تتو کاری درد نگیرد. اما باید گفت که این دارو در رنگ نگرفتن تتو تأثیر زیادی دارد.

این دارو موجب می‌شود تا بافت‌های پوست به شکل طبیعی خود تنفس نداشته و جریان خون نیز در آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. این امر به دلیل بی حس‌شدن پوست در برابر شرایط بیرونی است. سعی نکنید تا قبل از تتو کاری از این داروها استفاده کنید؛ این امر جذب رنگ تتو توسط پوست را با مشکل مواجه می‌کند.

4.انتخاب رنگ مناسب

و آخرین پیشنهاد که برای بهبود رنگ گرفتن تتو برای شما داریم استفاده از رنگ مناسب تتو می‌باشد. همان‌طور که می‌دانید شرکت‌ها و برندهای مختلفی نسبت به تولید رنگ تاتو فعالیت می‌کنند. انواع مختلفی از رنگ تاتو وجود دارد که هر کدام درجه کیفیتی خاص خود را دارند.

شما می‌توانید با بهره‌گیری از رنگ‌های باکیفیت از مشکل رنگ نگرفتن تتو دوری کنید. در رنگ‌های باکیفیت از مواد فوق‌العاده‌ای استفاده شده که به‌راحتی جذب پوست شده و مشکلی برای آن ایجاد نمی‌کنند.

علت رنگ نگرفتن تتو لب

یکی از مشکلاتی که در زمینه رنگ نگرفتن تتو وجود دارد رنگ نگرفتن تتو لب می‌باشد. تاتو لب روشی است که با استفاده از آن فرم لب را با استفاده از تتو تغییر می‌دهند. در این روش از رنگ‌هایی استفاده می‌کنند که موجب بهبودی رنگ لب می‌شود.

در واقع افرادی که لب بسیار کم‌رنگی دارند برای بهبود رنگ لب خود از این روش استفاده می‌کنند. دلایل مختلفی برای جذب‌نشدن رنگ تتو توسط لب وجود دارد. از مهم‌ترین این دلایل می‌توان به کیفیت نامناسب رنگ، بیماری‌های قلبی، دوران قاعدگی، رنگ پوست، آفتاب‌گرفتن و… اشاره کرد.

تاتو لب

علت رنگ نگرفتن تتو ابرو

تاتو ابرو یکی دیگر از روش‌های محبوب و فوق‌العاده پرطرف‌دار برای تاتو کاری و زیبایی ابرو است. در این روش با استفاده از دستگاه‌های سوزنی مختلف، طرح‌های متنوعی از ابرو را روی استخوان ابرو طراحی می‌کنند. این امر موجب می‌شود تا رنگ ابرو بهتر و پرپشت‌تر شود.

اما مشکلی که وجود دارد این است که در برخی از شرایط مشکل رنگ نگرفتن تتو ابرو برای بانوان رخ می‌دهد. این مشکل می‌تواند دلایلی مانند وجود مشکلات پوستی، مشکلات هورمونی، نداشتن مهارت کافی تتو آرتیست و… باشد.

دلیل رنگ نگرفتن تاتو ابرو

سخن پایانی

تتو زدن با استفاده از انواع رنگ تاتو یکی از بهترین روش‌های زیبایی بدن است. مشکلی که برای تتو زدن وجود دارد رنگ نگرفتن تتو در برخی از شرایط است. برخی شرایط وجود دارند که تتو رنگ نگرفته و زیبایی خود را از دست می‌دهد. در این مقاله به طور دقیق این دلایل را با هم بررسی کردیم.

از این دلایل می‌توان به مواردی همچون مراقب‌های بعد از تاتو، استرس نداشتن، استفاده‌نکردن از بی‌حسی‌ها، انتخاب رنگ مناسب اشاره کرد که با لحاظ کردن این موارد می‌توان تتوی زیباتر و حرفه‌ای‌تری را روی پوست بدن و دیگر اعضای آن ایجاد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *