بلاگ, تتو

تاریخ انقضا رنگ تاتو اگر تمام شده باشد چه عوارضی دارد؟

تاریخ انقضا رنگ تاتو

یکی از موضوعات مهم هنگام انتخاب طرح تاتو یا انجام تاتو ابرو، توجه به رنگ آن است. رنگ‌های متنوعی برای طرح‌های تاتو وجود دارند که انتخاب هر کدام، بستگی به نوع طرح، سلایق مشتری و… دارد. همان‌طور که انتخاب رنگ، اهمیت زیادی دارد و اغلب کاربران توجه زیادی به آن دارند، توجه به تاریخ انقضا رنگ تاتو نیز حتماً باید انجام شود. متأسفانه بسیاری از افراد بدون در نظر گرفتن این مورد، دچار مشکلات و عوارض مختلفی می‌شوند که سلامت پوستی آنها را با خطر مواجه می‌کند البته توجه کنید که خشک شدن رنگ تاتو به معنای تمام شدن تاریخ انقضای رنگ تاتو نمیباشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی نکاتی مهم در خصوص تاریخ انقضای رنگ‌های تتو بپردازیم. با ما همراه باشید.

البته اگر تاتوی شما رنگ نگرفته یکی از دلایل آن میتواند تاریخ انقضای گذشته باشد و دلایل دیگری هم هستند که باعث رنگ نگرفتن تاتو بر روی پوست میشوند، برای اطلاع از این دلایل میتوانید مقاله‌ی دلایل رنگ نگرفتن تاتو را مطالعه کنید.

 عوارض استفاده از رنگ تاتو تاریخ‌گذشته

قبل از انجام هر گونه تاتو، باید تمامی خطرات احتمالی آن را در نظر بگیرید. یکی از این موارد که اهمیت بالایی نیز دارد، توجه به تاریخ انقضا رنگ تاتو است. در برخی موارد، استفاده از جوهرهای تاریخ مصرف گذشته می‌تواند شما را دچار مشکلات پوستی جدی کرده و عوارض مختلفی را برای شما ایجاد کند. این عوارض معمولاً شامل موارد زیر می‌شوند.

خطر ابتلا به عفونت

یکی از مهم‌ترین عوارض جانبی استفاده از جوهر تتو تاریخ مصرف گذشته، خطر ابتلا به عفونت است. با گذشت زمان، باکتری‌ها می‌توانند در جوهر تتو رشد کنند و منجر به تحریک پوست و ایجاد عفونت‌های شدید شوند. ابتلا به عفونت پوست می‌تواند باعث قرمزی، تورم، درد و حتی تاول‌های پر از چرک در اطراف ناحیه تاتو شده شود.

بروز واکنش‌های آلرژیک

در برخی موارد، استفاده از رنگ‌های تاریخ مصرف گذشته می‌تواند باعث بروز واکنش‌های آلرژیک در شخص شود. جوهرهایی که تاریخ انقضای آنها به پایان رسیده، ممکن است حاوی مواد شیمیایی مضر یا آلاینده‌هایی باشند که می‌تواند باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک در برخی افراد شود. این واکنش‌ها ممکن است به صورت خارش، بثورات پوستی یا حتی علائم شدیدتر مانند مشکل در تنفس یا آنافیلاکسی نمایان شود.

به‌جای‌ماندن اسکار یا جای زخم

یکی از جدی‌ترین عوارضی که استفاده از رنگ‌های تاتو منقضی شده خواهد داشت، به‌جای‌ماندن اسکار (جای زخم) روی پوست است. در صورت عدم توجه به تاریخ انقضا رنگ تاتو، سیستم ایمنی بدن این مواد را عامل خارجی و ناسالم تشخیص می‌دهد؛ به همین دلیل روند بهبودی این طرح‌ها افزایش پیدا می‌کند و باعث به‌جای‌ماندن جای زخم و اسکار روی پوست می‌شود.

پایین آوردن کیفیت تاتو

علاوه بر مشکلات پوستی، عفونت و واکنش‌های آلرژی، ردشدن تاریخ انقضا رنگ تاتو می‌تواند تا حد زیادی کیفیت کار را پایین آورد. این نوع رنگ‌ها به سرعت محو می‌شوند و یا در طول زمان کوتاهی، دچار تجزیه رنگ‌دانه‌ها و تغییر رنگ تتو خواهند شد. با توجه به اینکه برای ترمیم این نوع طرح‌ها باید هزینه‌های زیادی را پرداخت نمود، توصیه می‌کنیم قبل از اجرای کار، توجه زیادی به تاریخ انقضا رنگ تاتو داشته باشید.

اهمیت استفاده از رنگ تاتو مناسب در افزایش کیفیت طرح

بررسی تاریخ انقضای برندهای مختلف

عوامل مختلفی روی تعیین تاریخ انقضای جوهر تاتو نقش دارند؛ به همین دلیل تاریخ هر برند ممکن است با برندی دیگر تفاوت داشته باشد. یکی از عوامل مهم در این زمینه، کیفیت جوهر استفاده شده است. جوهرهایی با کیفیت بالا که معمولاً از رنگ‌دانه‌های آلی ساخته می‌شوند، در مقایسه با جوهرهای بی کیفیت و ساخته شده با مواد مصنوعی، تاریخ انقضای طولانی‌تری دارند.

علاوه بر این مورد، وزن و حجم رنگ تتو نیز تأثیر زیادی روی مدت زمان انقضای آن دارد. به طور کلی جوهرهای سنگین‌تر به دلیل غلظت بالای رنگ‌دانه‌ها، از تاریخ انقضای بالاتری نیز برخوردارند. مواد نگهدارنده موجود در جوهرهای سنگین، از رشد باکتری‌ها جلوگیری کرده و کیفیت رنگ را در طول زمان بیشتری حفظ می‌کند.

از طرف دیگر برخی تاتو آرتیستان معتقدند که میزان حجم بسته بندی نیز در تاریخ انقضا رنگ تاتو تأثیر می‌گذارد. رنگ‌هایی که در بطری‌هایی با حجم بیشتر بسته بندی می‌شوند، به دلیل قرار گرفتن در معرض آلودگی بیشتر، زودتر از بطری‌هایی با حجم پایین منقضی می‌شوند.  هنگامی که یک بطری، حجم بیشتری از جوهر را در خود جای داده باشد، بیشتر در معرض ورود باکتری‌ها یا سایر میکروارگانیسم‌ها قرار می‌گیرد که می‌تواند منجر به خرابی زودتر آن شود.

با این حال، تمامی برندها تاریخ انقضای محصولات خود را روی بسته بندی آنها درج کرده‌اند. برای برندهای خارجی که بررسی این موضوع در آنها می‌تواند کمی مشکل‌تر باشد، می‌توانید از وب‌سایت https://checkcosmetic.net استفاده نمایید. با وارد کردن پچ نامبر درج شده روی محصولات خارجی در این وب‌سایت، می‌توانید تاریخ تولید، سن کالا و هم چنین مدت زمان انقضای آن را مشاهده نمایید. به طور کلی، تاریخ انقضا رنگ تاتو در برندهای مختلف، حدوداً دو تا سه سال است که می‌تواند با توجه به عوامل گفته شده، متغیر باشد.

از رنگ تاتو تاریخ‌گذشته می‌توان استفاده کرد یا نه؟

بعضی‌اوقات ممکن است به دلیل سفارش بالای رنگ تاتو، مدت زمان انقضای تعدادی از آنها به پایان برسد و نیاز به سفارش مجدد محصول باشد. در این مواقع، برای بسیاری از افراد این سؤال پیش می‌آید که آیا می‌توان بدون توجه به تاریخ انقضا رنگ تاتو، از آن استفاده کرد یا خیر؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت خیر! حتی اگر چند روز از تاریخ انقضای جوهر تاتو رد شده باشد نیز نباید به هیچ عنوان از آن استفاده کرد.

رنگ‌های تاریخ مصرف گذشته ممکن است در طول زمان، دستخوش تغییرات شیمیایی شده باشند که می‌تواند بر کیفیت و ایمنی آنها تأثیر بگذارد. همچنین ترکیبات جوهر نیز ممکن است تغییر کرده باشد که در صورت تزریق به پوست، خطرات مختلفی را برای مشتری می‌تواند ایجاد کند. از طرف دیگر، جوهرهای تاتو منقضی شده از کیفیت پایینی برخوردارند و به هیچ وجه، انتظارات مشتری را برآورده نخواهند کرد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان از محصولاتی که مدت زمان انقضای آنها به پایان رسیده است، استفاده نکنید و هنگام خرید رنگ تتو، توجه زیادی به تاریخ تولید و مدت زمان انقضای آنها داشته باشید.

از کجا بفهمیم رنگ تاتو منقضی شده

تمامی رنگ‌های تاتو مانند سایر محصولات بهداشتی و آرایشی، دارای تاریخ انقضا هستند. رنگ‌های تاتو منقضی شده معمولاً دارای برخی نشانه‌ها هستند که با مشاهده آنها، می‌توانید متوجه خرابی جوهر شوید. برای هر تتو آرتیست و یا کاربرانی که علاقه زیادی به تتو دارند، توجه به این نشانه‌ها برای اطمینان از سالم بودن جوهر الزامی است.

تغییر رنگ جوهر

یکی از اصلی‌ترین نشانه‌های ردشدن تاریخ مصرف جوهر تاتو، تغییر رنگ آن است. با گذشت زمان، رنگ‌دانه‌های جوهر شکسته می‌شوند. این تغییر شیمیایی باعث محوشدن رنگ جوهر و یا تغییر  کلی رنگ آن می‌شود. استفاده از جوهرهایی که دچار تغییر رنگ شده باشند، کیفیت کار را به خصوص در طرح‌های ظریف، بسیار کاهش خواهد داد.

بوی بد

از دیگر نشانه‌های ردشدن تاریخ انقضا رنگ تاتو، بوی بد آن هنگام باز کردن درب بطری است. در برخی موارد که زمان نسبتاً زیادی از تولید جوهر تتو گذشته باشد، به دلیل فاسدشدن مواد بوی ناخوشایندی از آن احساس می‌شود. از جوهرهایی که بوی نامطبوعی دارند، به هیچ عنوان نباید استفاده کرد زیرا خطرات زیادی برای سلامتی پوست به همراه می‌آورند.

وجود کپک

یکی دیگر از علائمی که نشان دهنده اتمام زمان انقضای رنگ تاتو است، وجود کپک یا رشد باکتری در بطری آن است. توجه داشته باشید که جداکردن قسمت کپک‌زده، هیچ کمکی به سایر قسمت‌های جوهر نخواهد کرد و با مشاهده این علامت، باید تمام محصول را دور انداخت.

خرابی بسته بندی

با مشاهده دقیق بسته بندی رنگ تتو نیز می‌توان متوجه منقضی بودن آن شد. بسته‌بندی‌هایی که نوشته‌های آن محو شده باشند یا به دلیل قرار گرفتن در معرض نور و گرما، دچار تغییر حالت شده باشند، معمولاً تاریخ تولید قدیمی داشته و مناسب مصرف نخواهند بود.

سایر نشانه‌های ردشدن تاریخ انقضا رنگ تاتو

  • جداشدن فاز مایع و جامد رنگ
  • افزایش غلظت غیرمعمول رنگ
  • بادکردن بطری رنگ
  • افزایش حجم رنگ

سوزن تاتو هم تاریخ انقضا دارد؟

یکی از نکات مهم برای رعایت موارد بهداشتی هنگام تتو، توجه به تاریخ انقضای سوزن است. سوزن‌های تاتو معمولاً از فولاد ضد زنگ ساخته می‌شوند. فولاد ضدزنگ از دوام و مقاومت بالایی در برابر خوردگی برخوردار است، به همین دلیل در صورت مراقبت و استریل کردن مناسب، برای مدت زیادی می‌توان از آنها استفاده کرد. با این حال تمامی سوزن‌های تاتو دارای تاریخ انقضا هستند و پس از مدتی، باید تعویض شوند.

گذشت زمان و استفاده مکرر از سوزن‌های تتو، می‌تواند باعث ضخیم‌شدن یا خم شدن لبه آنها شود. این موضوع مشکلات زیادی را برای تتو آرتیست و مشتری هنگام اجرای کار به وجود می‌آورد. علاوه بر این، حتی با به کار بردن تکنیک‌های مناسب استریلیزاسیون برای تمیز کردن سوزن، همیشه خطر آلودگی یا عفونت پس از استفاده طولانی مدت وجود خواهد داشت؛ به همین دلیل سوزن‌های تاتو پس از مدتی بلااستفاده می‌شوند و نیاز به تعویض دارند.

انواع رنگ‌های تاتو و تاریخ انقضای هر مدل

با توجه به گسترش محبوبیت تتو میان مردم، جوهر و رنگ‌های استفاده شده در آن تکامل زیادی پیدا کرده‌اند و دارای انواع مختلفی هستند. انواع رنگ‌های تاتو با توجه به ساختاری که دارند، تاریخ انقضای متفاوتی نیز خواهند داشت که روی استفاده از آنها تأثیر می‌گذارد. در ادامه انواع مختلف رنگ‌های تاتو و مدت زمان مصرف آنها بررسی شده‌اند.

رنگ‌های طبیعی یا کلاسیک

یکی از رایج‌ترین انواع رنگ‌های تاتو، رنگ‌های طبیعی یا کلاسیک است که از منابع طبیعی مانند گیاهان یا مواد معدنی ساخته می‌شود. این نوع جوهرها به دلیل استفاده از رنگ‌دانه‌های طبیعی و زنده، به‌مرورزمان و به دلیل قرار گرفتن در شرایط محیطی مختلف، دچار کاهش کیفیت می‌شوند. مدت زمان استفاده از این نوع رنگ‌های تتو بین 1 تا 2 سال است.

رنگ‌های پایه آب

نوع دیگری از رنگ‌های تاتو، بر پایه آب ساخته می‌شوند و معمولاً غلظت کمتری نسبت به سایر رنگ‌ها دارند. این نوع رنگ‌ها، طرح‌های یکدست‌تری نسبت به رنگ‌های پایه روغنی ایجاد می‌کنند و سریع‌تر نیز خشک می‌شوند. تاریخ انقضا رنگ تاتو بر پایه آب، معمولاً کمتر از سایر رنگ‌های معمولی و حدوداً 2 سال است. با این حال مدت زمان استفاده از آن با توجه به عوامل مختلفی مانند شرایط نگهداری و مواد نگهدارنده، می‌تواند متفاوت باشد.

رنگ‌های تاتو UV

جوهرهای تاتو یو وی حاوی رنگ‌دانه‌های خاصی هستند که به نور UV پاسخ می‌دهند. این رنگ‌ها هنگامی که در معرض نور فرابنفش قرار می‌گیرند، با بازتاب نور از خود، طرح‌های جذاب و البته خلاقانه‌ای را ایجاد می‌سازند. رنگ‌دانه‌های مورد استفاده در این جوهرها معمولاً فلورسنت یا فسفرسنت هستند، به این معنی که نور را در طول‌موج‌های مختلف، جذب و بازتاب می‌کنند.

برخلاف جوهرهای معمولی تتو که بین دو تا سه سال مهلت استفاده دارند، تاریخ انقضا رنگ تاتو UV یا بلک‌لایت مدت مشخصی ندارد؛ به این دلیل که ترکیبات مورد استفاده در جوهرهای UV از برندی به برند دیگر متفاوت است. با این وجود اکثر این جوهرها پس از چند سال اثر خود را از دست می‌دهند و برای تمدید آنها، مجدداً باید اقدام کرد.

تاریخ انقضا رنگ تاتو

جمع بندی

رعایت نکات بهداشتی قبل از تتو زدن، اهمیت زیادی در سلامتی پوست و هم چنین اجرای بهتر طرح خواهد داشت. یکی از این نکاتی که توجه به آن کاملاً ضروری است، تاریخ انقضا رنگ تاتو است. رنگ‌های تاریخ مصرف گذشته می‌توانند خطرات مختلفی را برای پوست مشتری به وجود آورند و کیفیت طرح را نیز تا حد زیادی کاهش دهند. در این مقاله به بررسی اهمیت استفاده از رنگ تتو مناسب پرداختیم. در صورتی که نیاز به مشاوره یا خرید هرگونه رنگ تاتو دارید، کافی است با کارشناسان تیم رخ سازان در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *