بلاگ

تاتو دائم یا موقت؟

تاتو دائم یا موقت

امروزه خیلی از افراد دنبال یک طرح جذاب و تاتوآرتیست ماهر هستند تا کار تاتو خود را به او بسپپارند. مسئله ای که ذهن اکثر مردم را درگیر کرده این است که تاتو دائم یا موقت بهتر است؟

همانطور که از اسم هر کدام از آن ها مشخص است، تتو دائمی همان تتویی است که از قرن های پیش مورد استفاده قرار می گیرد. و هنگامی که شما طرحی را با این روش (از طریق تزریق کردن و وارد کردن جوهر زیر پوست فرد که می تواند عمیق یا سطحی باشد) روی پوست بدنش بزند، دیگر به همین سادگی ها از بین نخواهد رفت.

اما تاتو بدن موقت که عمر بسیار کوتاه تری دارد، یک تاتوی غیر دائمی و پاک شونده است که نسبت به نوع حک شدن آن روی پوست، از چند روز تا چند ماه دوام خواهد داشت.بب

تاتو دائم یا موقت

انواع طرح تاتو موقت

۱-طرحی که با حنا زده شود (پاک شدن این طرح یک الی چهار هفته طول می کشد)

۲-عکس های برگردان (یک روز الی یک هفته)

۳-استفاده از رنگ های سبزیجات (سه هفته دوام دارد، خیلی طبیعی به نظر رسیده و شباهت زیادی به تاتو واقعی دارد)

۴-اسپری مخصوص خالکوبی موقت یا رنگ های ضدآب که پاک کردنشان فقط با رنگ های روغنی امکان پذیر است (یک هفته یا کمتر از آن دوام دارد)

5-استفاده از دستگاه پرینکر (این دستگاه طرح ها و کلمات را به صورت موقت روی پوست چاپ می کند).

6- تاتو و تزریق جوهر زیر پوست به روش تتوی دائمی البته با رنگ و جوهرهای جذب و محو شونده!

تاتو موقت ترکیبی

به مورد آخر، تاتوی بدن ترکیبی نیز گفته می شود که روش اجرای آن، درست مانند تاتو دائم بدن است و از سوزن های تزریق برای طرح زدن روی پوست استفاده می شود اما با جوهری که در خون جذب می شود و پس از مدتی (معمولا 6 ماه)، از روی پوست پاک شده و اثری از آن باقی نمی ماند.

اما نکته ای که درمورد تاتو موقت ترکیبی وجود دارد این است که گفته می شود این تنها یه ادعای کذب بوده و چنین جوهری اصلا وجود ندارد. با این وجود، خیلی از تاتوآرتیست ها ادعا دارند این تاتو ها پس از 6 ماه پاک می شوند.

تاتو به صورت تزریق جوهر به پوست، به احتمال بسیار زیاد، یک روش کاملا دائمی و ماندگار بوده و حتی در خیلی از مواقع که گفته می شود با لیزر از بین می رود، ممکن است باز هم روی پوست باقی مانده و مشخص باشد. توصیه ما به شما این است که از با فکر و منطق تصمیم گرفته و از روی هیجان، دست به تاتو بدنتان نزنید یا حداقل، برای مدتی تتو های موقت را امتحان کنید.

تاتو دائم یا موقت

عوارض تاتو دائم یا موقت

تاتوهای موقت و تاتو دائم عوارضی دارند که این عوارض عبارتند از:

۱-پشیمان شدن پس از مدتی

۲-ایجاد حساسیت

۳-امکان ابتلا به بیماری های پوستی (عوارض پوستی)

۴-مبتلا به انواع عفونت ها

۵-واکنش تحریکی

پشیمانی بعد از تاتو دائم یا موقت

شایع ترین عوارض بعد از تاتو دائم یا موقت احساس پشیمانی است. مدتی پس از خالکوبی، ممکن است فرد دیگر احساس رضایت اولیه را نداشته باشد و فکر کند که این طرح روی پوستش جذابیت ندارد. و تصمیم به پاک کردن آن بگیرد. این احساس پشیمانی مشکلات زیادی را به وجود خواهد آورد.

ایجاد حساسیت بعد از تتو

گاهی پس از تاتو دائم یا موقت فرد دچار حساسیت می شودکه این حساسیت علائمی مثل خارش پوست و قرمز شدن آن دارد که با پیدایش این عوارض در شخص باید فورا و حتما به متخصصین پوست مراجعه کند. البته گاهی اوقات ممکن است که چند سال از آن تاتو گذشته باشد اما پوست دچار سوزش و حساسیت در قسمت خالکوبی شود که به این عارضه واکنش جسم خارجی می گویند.

حتی ممکن است که سیستم ایمنی بدن را نیز تضعیف کند و غده های لنفاوی وی را متورم کرده و شخص را دچار بیماری سارکوئیدوز کند که این بیماری بسیار وخیم و خطرناک می باشد. پس باید این نکته را حتما بدانید که ممکن است پس از چند سال عوارض تاتو خود را نشان دهند.

تاتو دائم یا موقت

مبتلا شدن به عفونت بعد از انجام تتو

در برخی کشورهای پیشرفته افرادی که قصد انجام تاتو دائم یا موقت دارند به افرد متخصص مراجعه می کنند که این افراد دوره ای را گذرانده اند و مدرک و گواهی تاتو دارند و در محیط هایی کاملا بهداشتی تاتو را انجام می دهند.

اما امروزه در بعضی از آرایشگاه ها و محیط های غیر بهداشتی هم افراد تاتو دائم یا موقت را انجام می دهند که به دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی و استفاده از سوزن های کثیف و آلوده، احتمال مبتلا شدن به بسیاری از بیماری های عفونی مثل انواع هپاتیت ها، ایدز و یا حتی بیماریهای جذام و سل هستند.

گاهی نیز برخی از عفونت های بدن مانند تبخال به خاطر انجام تاتو فعال می شود که عوارضی در قسمت تاتو به وجود می آورد.

توصیه هایی برای انجام تاتو دائم یا موقت:

۱-پیش از انجام تاتو دائم یا موقت با پزشک پوست خودتان مشورت کرده و مطمئن شوید که هیچ بیماری پوستی ندارید.

۲-مطمئن شوید که جوهر تاتو استاندارد بوده و سوزن آن استریل و یک بار مصرف است.

۴-قبل از انجام تاتو بهتر است واکسن هپاتیت b را تزریق کرده باشید، تزریق آن احتمال مبتلا شدن شما به این بیماری را کاهش می دهد.

۵-پس از انجام تاتو دائم یا موقت از کرم های آنتی بیوتیک برای ضد عفونی کردن محل تاتو استفاده کرده و یا محل تاتو را برای مدتی پانسمان کنید.

۶-پس از انجام تاتو تا زمان خوب شدن زخم زیر تابش مستقیم نور خورشید قرار نگرفته و از کرم های ضدآفتاب در بیرون از خانه استفاده کنید‌.

در نهایت هم حتما از بهترین سوزن های تاتو برای انجام این کار استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *