بلاگ, تتو

بهترین سوزن تاتو کدام است؟

بهترین سوزن تاتو

تاتو یا همان خالکوبی، یک هنر خلاقانه و قدیمی است که توجه افرادی از همه گروه‌های سنی و فرهنگی را به خود جلب می ‌کند. به جز تاتوی بدن، که معانی وزیبایی های خاص خودش را دارد؛ امروزه افراد زیادی از تاتو به جهت آرایش دائم بر روی صورت خود استفاده می‌کنند. آرایش دائم صورت به جهت حساسیتی که دارد؛ یکی از مهم ترین بخش های کار تاتو محسوب می‌شود و به وسیله دستگاه تاتو و سوزن های مخصوص صورت می پذیرد. اما یک سوال مهم پیش می‌آید: بهترین سوزن تاتو کدام است؟

اگر تاتو آرتیست هستید و به تازگی قدم در عرصه هنر تاتو گذاشته اید، باید بدانید که انتخاب صحیح سوزن تاتو چه تاثیری بر کیفیت و نتیجه نهایی تاتو خواهد داشت. هر تاتو آرتیستی باید با کاربرد انواع سوزن های تاتو و برترین برندها آشنا باشد. با ما همراه باشید تا در این مقاله از سایت رخ سازان به معرفی بهترین سوزن تاتو و نکاتی جهت انتخاب سوزن مناسب بپردازیم.

بهترین سوزن تاتو

سوزن تاتو چیست؟

سوزن تاتو، سوزنی است که در فرآیند تاتو زدن برای وارد کردن رنگ به لایه های پوست استفاده می‌شود. این سوزن‌ها معمولاً به یک دستگاه تاتو متصل می‌شوند و به کمک آن، رنگ را درون پوست فرد تزریق می‌کنند تا الگوها و طرح ‌های مختلفی را روی پوست ایجاد کنند. سوزن‌های تاتو در اندازه‌ها و شکل‌های متفاوتی طراحی می‌شوند که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت. مهم ترین نکته درباره سوزن تاتو، این است که باید توجه داشته باشید رعایت بهداشت در مراکز تاتو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، به عنوان مثال، سوزن‌های یکبار مصرف باید دور انداخته شوند. عدم رعایت این اصول می‌تواند باعث انتقال بیماری‌ها از طریق زخم و خون بشود. با در نظر گرفتن ویژگی‌های فیزیکی، ساختار پوست، مدل طرح و عواملی دیگر، تاتوکاران ماهر می‌توانند سوزن‌های تاتو را با دقت بیشتری انتخاب کرده و خدماتی با کیفیت بیشتری به مشتریان ارائه دهند.

سوزن تاتو چیست

بهترین سوزن برای تاتو

انتخاب بهترین سوزن تاتو تا حدودی بستگی به نوع تاتو و نظر حرفه ای تاتو آرتیست دارد. هنرمند تاتوکار با تجربه و تخصصی که دارد، باید تصمیم بگیرد که چه نوع سوزنی بهترین نتیجه را برای طراحی مورد نظر مشتری استفاده می شود. سوزن‌هایی که برای تاتو مورد استفاده قرار می‌گیرند بر اساس نوع کاربردشان با اعداد و حروف شناسایی قابل تشخیص هستند؛ به این شکل که می‌توان با این حروف شناسایی متوجه شد سوزن چه قطری دارد و کجا باید استفاده شود.

به عنوان مثال؛ یکی از بهترین سوزن ها برای تتو، که برای کارهای متنوعی از آن استفاده میشود، سوزن کارتریج است. سوزن کارتریج در مدل‌های مختلفی تولید شده که هر کدام برای کار خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سوزن مخصوص دستگاه تاتو میکروپیگمنتیشن و دستگاه پن می‌ باشد. سوزن کارتریج مخزنی یک بار مصرف برای نگهداری رنگ تاتو دارد که بعد از انجام کار تاتو باید تعویض شود . مدل های سوزن کارتریج عبارتند از: Rm، M2، M1، Rl، Rs

تصاویر سوزن های کارتریج دستگاه پن

انواع سوزن مخصوص تاتو

سوزن‌های تاتو به منظور ایجاد طرح‌های دائمی بر روی پوست انسان مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ این طرح‌ها می‌توانند شامل خطوط، نوشته‌ها و سایر اشکال و طرح ها باشند. سوزن‌های مخصوص تاتو در اندازه‌ها و اشکال مختلف طراحی شده ‌اند تا به تاتو آرتیست ها امکان ایجاد طرح‌ های متنوع با دقت بالا را بدهند. انواع سوزن تتویی که در بازار موجود هستند در دسته بندی های: سوزن تاتو پیچی، سوزن تاتو کارتریجی، سوزن تاتو موزاییک و … قرار دارند که در مقالات قدیم به مفصل توضیحات داده ایم.

بهترین سوزن برای تاتو ابرو

ابروها یکی از جزئیات برجسته در چهره انسان هستند و تاثیر زیادی بر زیبایی چهره دارند. یک سوزن با کیفیت و دقیق در کنار هنر تاتو آرتیست، یک تاتوی تمیز و بدون عیب را ایجاد می کند. بنابراین، سوزن تاتو ابرو باید دقت و کنترل بالایی داشته باشد تا طرح دقیقی روی ابروها ایجاد شود. این امر بسیار مهم است چرا که هر گونه خطا در تتو ابرو می ‌تواند ظاهر کلی چهره را تحت تاثیر قرار دهد. در ادامه به معرفی بهترین سوزن برای تاتو ابرو می پردازیم.

سوزن فلت (Flat):

برای تاتو ابرو از سوزن های فلت استفاده می شود. این سوزن ها به سرعت سطح پوست را پر می کنند و با ایجاد رنگ و سایه در انواع هاشور برای تاتو ابرو مورد استفاده قرار می گیرد. در نگاه اول چیزی که از سوزن فلت می بینید؛ چندین سوزن هستند که در امتداد یک خط به میله وصل شده هستند. سوزن فلت یک نوع سوزن تاتو است که برای انجام ریزه کاری پس از نمایان شدن طرح تاتو، استفاده می شود. کار این سوزن رساندن جوهر بیشتر به پوست است .

سوزن فلت در دو دسته شیبدار و تخت قرار می‌گیرند. این سوزن شامل ۱ تا ۷ سوزن می‌باشد و برای سایه زدن ‌های تخت و هاشور زدن برای ابرو استفاده می‌گردد. سوزن‌های فلت بهترین کاشت رنگدانه را بر روی پوست انجام می‌دهند چرا که فشار بیشتری به پوست وارد می‌کنند و رنگ را به شکل عمیق تری درون پوست تزریق می‌کنند.

سوزن میکروبلیدینگ:

یکی از سوزن‌های مخصوص تاتو که با نام‌های مختلفی نظیر سوزن میکرو و تیغ بلید میان آرایشگران معروف شده است، سوزن میکروبلیدینگ نام دارد. قیمت این مدل سوزن در بازار از 5000 تومان تا ۴۰ هزار تومان مختلف است. بهترین مدل از این خانواده، سوزن فیبروز نام دارد که در دو نوع: ساده و سوزن فیبروز گلد تا قیمت ۴۰ هزار تومان داخل بازار موجود است. سوزن میکروبلیدینگ یا همان سوزن بلید، در دو دسته بندی: «سرکج» و« یو» قرار دارند . هرکدام از این سوزن ها برای موارد خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در بیشتر اوقات از سوزن سرکج، برای هاشور ابرو استفاده می‌شود و سوزن یو، بیشتر برای تاج ابروها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این سوزن ظرافت بسیار زیادی دارد و هنگام تاتو، مشتری شما احساس درد و ناراحتی نخواهد کرد. مطابق جدول زیر، ضخامت سوزن بلید معمولی حدود 18/0 میلی متر است و ضخامت سوزن بلید نانو، 16/0  میلی متر می‌باشد. همچنین سوزن نانو گرند مستر که به عنوان ظریفترین سوزن میکروبلیدینگ شناخته می‌شود، ضخامتی حدود 15/0 میلی متر دارد.

ضخامت سوزن بلید معمولی 18/0 میلی متر
ضخامت سوزن بلید نانو 16/0 میلی متر
سوزن نانو گرند مستر 15/0 میلی متر

تاتو ابرو

بهترین سوزن برای تاتو بدن

در تاتو بدن، از تعداد سوزن های مختلفی استفاده می‌شود که دلیل این امر به دلیل تنوع و پیچیدگی طرح‌ها و نقش‌های ممکن در تاتو بدن می باشد. برای انجام این کار، مهم است که بهترین سوزن های تاتو بدن را بشناسید و انتخاب کنید. در ادامه مقاله، به معرفی سوزن‌های مورد استفاده در تاتوی بدن خواهیم پرداخت.

سوزن RL  یا (Round Liner)

سوزن‌های RL از یک مجموعه سوزن‌های دایره‌ ای به شکل گرد تشکیل شده که دارای تراکم بالا و سوزن‌های نازک ‌تری هستند. از سوزن‌های RL برای ایجاد خطوط در تاتوها استفاده می شود. عملکرد بیشتر سوزن RL، برای ایجاد حاشیه طرح‌ها، نوشته‌ها و یا جزئیات تاتوها می باشد.

سوزن RS یا (Round Shader)

سوزن RS نوعی سوزن تاتو است که برای ایجاد سایه‌ و پر کردن بخش ‌های مختلف تاتو استفاده می ‌شود. هر یک از سوزن‌های RS دارای مجموعه ‌ای از سوزن‌های تیز و نازک به شکل دایره‌ای هستند که از لحاظ نظری به شکل مشابهی تراکم دارند. استفاده از سوزن‌های RS به تاتو آرتیست اجازه می ‌دهد تا بخش‌ های مختلف تاتو را با کنترل بیشتری کار کند و اقدام به ایجاد سایه و پر کردن جزئیات دقیق تر کند. این سوزن‌ها برای تاتوهای سایه‌ زنی، پر کردن پس ‌زمینه‌ها و ایجاد خطوطی پر رنگ بین نقاط مختلف تاتو بسیار مفید هستند.

سوزن RS

بهترین سوزن برای تاتو خط چشم

چشم، عضوی بسیار حساس و ارزشمند در بدن انسان هستند. به همین دلیل در تاتوی خط چشم، انتخاب بهترین سوزن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. سوزنی که برای ایجاد تاتو خط چشم انتخاب می‌شود، باید با دقت بیشتری و به ویژه برای این بخش حساس از چهره، طراحی شده باشد.

سوزن تک سر

سوزن تک پاور یا همان تک سر همانطور که از نامش پیداست، شامل یک سوزن تک است. در این نوع، گرد یا فلت بودن سوزن تفاوتی ندارد. از سوزن 1 سر، برای ایجاد خط چشم پهن و ظریف و بن مژه مورد استفاده قرار میگیرد.

سوزن دو سر

از دیگر سوزن هایی که برای تاتو خط چشم و بن مژه مورد استفاده قرار می گیرد، سوزن 2 سر یا دو پاور است. این سوزن با زاویه ای 90درجه، یا 45 درجه روی پوست پلک قرار می گیرد.

سوزن دو سر

بهترین سوزن برای تاتو سایه زدن

سوزن RL

از سوزن‌های RL علاوه بر ایجاد خطوط و حاشیه ها در تاتو، برای ایجاد سایه در تاتوهای کوچک نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

سوزن تتو M1

سوزن تاتو M1 با نام‌ های سوزن فلت تاتو و سوزن مگنوم شناخته می شود. این سوزن‌ها دو ردیف سوزن ظریف دارند و برای سایه های تیره و پخش رنگ و پر کردن تاتو بدن در ناحیه‌های کوچک بسیار عالی هستند.

سوزن تتو M2

سوزن M2  برای ایجاد سایه استفاده می شود و تنها یک تفاوت با سوزن M1 دارد؛ این تفاوت در این است که سوزن M2 برای ناحیه‌های بزرگتر پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بهترین سوزن برای تاتو لب

سوزن تاتو هفت سرFlat (F7)

برای تاتو و شیدینگ لب، از سوزن 7 سر استفاده می شود. این سوزن درد خیلی مختصری دارد.

سوزن تاتو 9 سرFlat (F9)

از دیگر سوزن هایی که برای تاتو لب استفاده می شود، سوزن 9 سر است. این سوزن برای قسمت های وسیع رژ لب دائم مورد استفاده قرار می گیرد و زاویه ای 45، 65 ،90 درجه دارد.

سوزن تاتو 9 سرFlat

بهترین مارک سوزن تاتو

برای انتخاب بهترین مارک های سوزن تاتو، می‌توانید مارک‌های معروف و معتبری مانند:  kwadron، mast pro، EZ را مورد بررسی قرار دهید. مارک های نام برده داخل فروشگاه آنلاین رخ ساران موجود هستند و به طور معمول سوزن‌هایی با کیفیت مناسبی را تولید می‌ کنند. این برند ها توسط تاتو آرتیست های حرفه ‌ای و سازمان های بهداشتی مورد تایید قرار گرفته است. نکته قابل توجه این است که خریدن بهترین مارک سوزن تاتو، کافی نیست. گاهی اوقات نوع پوست مشتریان می‌تواند در انتخاب سوزن اثر گذار باشد. به عنوان مثال: برخی سوزن‌ها برای پوست‌های حساس مناسب ‌تر هستند و برخی برای پوست‌های ضخیم ‌تر. یا کارهای رنگی و کارهای خطی ممکن است سوزن‌های مختلفی را مورد نیاز داشته باشند.

بهترین مارک سوزن تاتو در ایران

اگر بخواهیم بهترین مارک های پرفروش و قیمت مناسب سوزن تاتو در ایران را نام ببریم، می توانیم به سوزن تتو دراگون Dragon، kwadron ، و سوزن تتو مارک سالن اشاره کنیم. بهترین برندهای سوزن تاتو در ایران؛ داخل فروشگاه اینترنتی رخ سازان با قیمتی استثنایی موجود هستند.

نکات بهداشتی و ایمنی مرتبط با سوزن تاتو

نکاتی برای انتخاب بهترین سوزن تاتو

شما به عنوان یک تاتو آرتیست باید همیشه برای گرفتن بهترین نتیجه، از ابزارهای با کیفیت و مارک های معتبر استفاده کنید. سوزن تاتو خوب باید مجموعه ‌ای از ویژگی‌های منحصر به فردی را دارا باشد که تأثیر قابل ملاحظه ‌ای در کیفیت تاتو و راحتی تاتو آرتیست داشته باشد. می‌توان این ویژگی‌ها را به شرح زیر بیان کرد:

سالم و صاف بودن سوزن: سوزن تاتو نباید ناصاف و خمیده باشد. سوزن کج توانایی پخش یکسان جوهر را ندارد و باعث آسیب رسیدن به پوست خواهد شد. سوزن باید کاملا صاف و سالم باشد تا تتو‌کار امکان ایجاد خطوط و جزئیات دقیقتری در طراحی داشته باشد.

بهداشتی بودن: سوزن تتو باید بهداشتی و استریل باشد تا جلوگیری از انتقال عفونت‌ها و بیماری‌ها به بدن مشتری را تضمین کند. استفاده از سوزن تتو داخل پک غیر استاندارد و باز شده ممنوع است.

سوزن های تاتو دارای تاریخ انقضا هستند، در صورت رد شدن تاریخ انقضای سوزن تاتو، سوزن ها باید مجدداً استریل شوند.

نکات بهداشتی و ایمنی مرتبط با سوزن تاتو

نکات ایمنی و بهداشتی مرتبط با سوزن‌های تاتو بسیار مهم هستند؛ چرا که از انتقال عفونت‌ها و مشکلات بهداشتی جلوگیری می کنند. رعایت نکات بهداشتی در انجام تاتو باعث می شوند تا شما بدون هیچ مشکل بهداشتی ای در این حرفه موفق باشید و به سلامتی مشتریان خود احترام بگذارید. حفظ نکات بهداشتی در مراکز تاتو، نه تنها برای حفظ سلامت مشتریان حائز اهمیت است؛ بلکه برای جلب اعتماد مشتریان و سلامت خود و کارکنان نیز مفید است. پس توجه شما را به نکات بهداشتی ذکر شده در انتهای مطلب، جلب می کنیم:

سوزن‌های تاتو باید برای هر مشتری یکبار مصرف باشند. استفاده مجدد از سوزن‌ها به هیچ وجه مجاز نیست.

تاتوکاران باید از دستکش‌های یکبار مصرف در زمان کار استفاده کنند. این دستکش‌ها باید بلافاصله بعد از پایان کار دور انداخته شود.

سوزن‌های تاتو باید به روشی مناسب و با تمامی احتیاط‌ های بهداشتی دور انداخته شوند.

نتیجه گیری:

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی رخ سازان، راهنمایی هایی را درباره بهترین سوزن تاتو و سایر تکنیک های آرایش دائم ارائه دادیم. انتخاب بهترین سوزن تتو از مهم ترین عوامل در موفقیت و زیبایی یک طرح تاتو است. با انتخاب نوع، شماره و کیفیت مناسب سوزن، می‌توانید تاتویی دقیق و زیبا ایجاد کنید. همچنین، رعایت نکات مهم خرید، می‌تواند به سلامتی پوست و جلوگیری از عفونت‌های پوستی کمک کند. فروشگاه اینترنتی رخ سازان با افتخار به ارائه بهترین سوزن‌های تاتو در بازار ایران می‌پردازد. با خرید آنلاین سوزن تاتو از این فروشگاه، شما می‌توانید به شکلی منحصر به فرد و با قیمتی استثنایی سوزن تتو مورد نیاز خود را تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *